Genfrysning af MM???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Knudsen

Jeg vil lige høre jer om der er nogen der ved om jeg må genfryse MM?

Jeg har malket ud og puttet en del mælk i fryseren her over de sidste par dage, da bedsteforældrene skulle passe børnene igår.

Nu står jeg i det dilemma, at jeg har 160 ml som ikke blev brugt. Det blev frosset ned med det samme efter udmalkningen og stod på køl under optøningen igår.. Men jeg er i tvivl om det må genfryses eller om det bare skal smides ud.. Jeg synes jo at det er lidt dyrebare dråber..

Janni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

LouiseNielsen

Knudsen skriver:

Jeg vil lige høre jer om der er nogen der ved om jeg må genfryse MM?

Jeg har malket ud og puttet en del mælk i fryseren her over de sidste par dage, da bedsteforældrene skulle passe børnene igår.

Nu står jeg i det dilemma, at jeg har 160 ml som ikke blev brugt. Det blev frosset ned med det samme efter udmalkningen og stod på køl under optøningen igår.. Men jeg er i tvivl om det må genfryses eller om det bare skal smides ud.. Jeg synes jo at det er lidt dyrebare dråber..

Janni

Jeg ville smide det ud... Der kan være kommet bakterie i det. Og det kommer jo ikke i kog igen inden du skal bruge det, så jeg syntes ikke du skal løbe den risiko!

Anmeld

28. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg tror ikke der er kommet en bakterie i, men proteinerne osv har ikke godt af at blive frosset igen....

Anmeld

28. oktober 2009

LouiseNielsen

ka-ri-na skriver:

jeg tror ikke der er kommet en bakterie i, men proteinerne osv har ikke godt af at blive frosset igen....

Lige så snart du tager det ud af fryseren og åbner låget kommer der jo bakterie i. Der er jo bakterie på og i alt. Detfor skal mad også altid op og koge, for at dræbe bakterie.... Under en frysning dør en bakterie ikke, den går i dvale, og liver op igen i det du tager den ud af fryseren. Så det at den igen har været frosset er ikke grund nok til at måtte bruge det.

Syntes klart du skal smide det ud...

Anmeld

28. oktober 2009

Knudsen

Låget har ikke været åbnet siden det blev malket ud.. Men derfor kan der selvfølgelig sagtens være bakterier deri.. Det er der jo rig mulighed for, da det er så protein holdigt..

Det må nok hellere ryge ud i vasken..

Anmeld

28. oktober 2009

Vingummien

MM må ikke fryses og bruges igen efter det har været tøet op

Anmeld

28. oktober 2009

Knudsen

Ok, takker..

Anmeld

28. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

LouiseLarsen skriver:

Lige så snart du tager det ud af fryseren og åbner låget kommer der jo bakterie i. Der er jo bakterie på og i alt. Detfor skal mad også altid op og koge, for at dræbe bakterie.... Under en frysning dør en bakterie ikke, den går i dvale, og liver op igen i det du tager den ud af fryseren. Så det at den igen har været frosset er ikke grund nok til at måtte bruge det.

Syntes klart du skal smide det ud...

jeg havde ikke det indtryk at det havde været åbnet...  og jo, mange bakterier og parasitter dør af nedfrysning, det er svampesporer og visse bakterier som går i dvale

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.