Råd om ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.822 visninger
19 svar
4 synes godt om
11. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg er gået i selvsving tøserfordi nu jeg opsat på at prøve at kaste mig over ægløsning stest for første gang nogensinde. Derfor har jeg brug for råd. 

1. Hvor køber i jeres ægløsningstest? Sæt meget gerne et link, over de test i bruger. Hvor købes de billigste test?

2. Hvornår på dagen bruger man dem?

3. På hvilket cyklus dag starter man at teste? 

4. Fra positiv ægløsningstest til der er ægløsning hvor længe går der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2021

Montero

Love Angel skriver:

Jeg er gået i selvsving tøserfordi nu jeg opsat på at prøve at kaste mig over ægløsning stest for første gang nogensinde. Derfor har jeg brug for råd. 

1. Hvor køber i jeres ægløsningstest? Sæt meget gerne et link, over de test i bruger. Hvor købes de billigste test?

Jeg har testet med valmed ÆL tests, ved ikke om de er det billigste.
Bedst at teste efter kl10, helst 2 gange om dagen, når du nærmer ÆL. 

Det stod i indlægsseddel ved valmed test hvornår skulle jeg starte med at teste afhængig af cyklus længde. Jeg kan kigge når jeg er hjemme, hvis du fortæller hvor lang er din cyklus

ÆL sker i de næste 24-36 timer efter positivt ÆL test. Håber det hjælper

Anmeld Citér

11. november 2021

Jopige

Love Angel skriver:

1. babyplans ægløsningsteste har været de bedste for mig. ( https://www.billige-teste.dk/aegloesningstest/aegloesningstest-strimmel/babyplan-aegloesningstest-strimmel/)

2. Man skal gerne tage dem efter kl 10, men hvis det ikke er muligt så tag dem om morgenen. Når stregen begynder at blive meget tydelig, så test to gange om dagen, da du ellers kan misse den positive test. Gerne morgen/aften eller eftermiddag/aften. 

3. Det kommer an på din cyklus. Hvis du har en lang cyklus starter man senere end hvis din cyklus er kort. Start ved dag 10-12 og bliv ved indtil du står med en positiv test. Teststregen skal være ligeså tydelig som kontrolstregen hvis ikke mere tydelig.

4. Fra du har en positiv ægløsningstest til ægløsningen kommer går der 12-36 timer. Så man siger, at dagen efter er ægløsningsdagen.
Sex op til ægløsningen er bedst og især på den dag testen er positiv, og så ellers på ægløsningsdagen. 

Anmeld Citér

11. november 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg bruger clear blue digital. Bruger første morgenurin. Nogle gange bruger jeg strimmel test om aftenen hvis jeg tror den snart bliver positiv men har aldrig kunne teste positiv på strimmel 

Anmeld Citér

11. november 2021

Meta92

Jeg har altid brugt æglæsningstest fra clearblue digital. De er lidt dyrere men fungere bedst for mig.. jeg plejer at have sex på dagen for positiv test og dagen efter. Det har virket begge gange her. 

Held og lykke ��

Anmeld Citér

11. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Montero skriver:

Jeg har testet med valmed ÆL tests, ved ikke om de er det billigste.
Bedst at teste efter kl10, helst 2 gange om dagen, når du nærmer ÆL. 

Det stod i indlægsseddel ved valmed test hvornår skulle jeg starte med at teste afhængig af cyklus længde. Jeg kan kigge når jeg er hjemme, hvis du fortæller hvor lang er din cyklus

ÆL sker i de næste 24-36 timer efter positivt ÆL test. Håber det hjælper

Tak for dine svar, kan du sætte link til dem du bruger?

har været lidt i tvivl hvordan jeg tæller min cyklus længde, i langtid troede jeg at jeg havde 27 dage. Men har lige gogglet det. Og åbenbart så er min cykluslængde åbenbart 28 dage.

Anmeld Citér

11. november 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Jeg køber Valmed strips på www.buump.dk

de billigste på markedet og synes de er bedre end den på billige-teste.

5 strips for 28 kr. dvs. du får 20 stk for omkring 100 kr og kan teste løs

graviditetstestene koster i øvrigt det samme.

Anmeld Citér

11. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Jopige skriver:

1. babyplans ægløsningsteste har været de bedste for mig. ( https://www.billige-teste.dk/aegloesningstest/aegloesningstest-strimmel/babyplan-aegloesningstest-strimmel/)

2. Man skal gerne tage dem efter kl 10, men hvis det ikke er muligt så tag dem om morgenen. Når stregen begynder at blive meget tydelig, så test to gange om dagen, da du ellers kan misse den positive test. Gerne morgen/aften eller eftermiddag/aften. 

3. Det kommer an på din cyklus. Hvis du har en lang cyklus starter man senere end hvis din cyklus er kort. Start ved dag 10-12 og bliv ved indtil du står med en positiv test. Teststregen skal være ligeså tydelig som kontrolstregen hvis ikke mere tydelig.

4. Fra du har en positiv ægløsningstest til ægløsningen kommer går der 12-36 timer. Så man siger, at dagen efter er ægløsningsdagen.
Sex op til ægløsningen er bedst og især på den dag testen er positiv, og så ellers på ægløsningsdagen. 

Tak for svarene. Hvor længe går der fra du bestiller til du har dem hjemme?

Anmeld Citér

11. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Sessi skriver:

Jeg køber Valmed strips på www.buump.dk

de billigste på markedet og synes de er bedre end den på billige-teste.

5 strips for 28 kr. dvs. du får 20 stk for omkring 100 kr og kan teste løs

graviditetstestene koster i øvrigt det samme.

Hvor langtid gå der fra du bestiller til du få dem? Går der langtid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.