Angst og vaccine.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.146 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2021

Anonym trådstarter

Uh ha, nu sætter jeg nok ild til bålet, men efter pressemødet, har mit hovedet ikke stået stille. 
Jeg er ikke vaccineret, jeg har flere psykiske diagnoser som gør jeg går i panik ved forandringer samt slem døds angst. (Jeg er under behandling både terapi og psykiater) 
Grundet dette, har corona tiden været ret slem. Går jeg i supermarkeder eller testeder, hvilket pt er det eneste steder jeg kommer hen, er min krop i High alert, for ikke blive syg. Hører jeg et host, sidder jeg de næste mange dage med frygten for at blive smittet. Denne angst er ligeså med vacciner. Jeg blev indlagt på børnepsyk efter mit 12 år stik, fordi jeg var sikker på jeg nu blev syg og dør.  Jeg endte med at være der 1 år… 
Alle jeg kender er vaccineret, og alle siger jeg bare skal tage mig sammen og få stikket, men åååh. Jeg kan mærke på mig selv, at når det stik bliver trykket i min arm, så kan jeg ikke stoppe tankerne, og min krop reaktion på tankerne. Jeg kan ikke engang tage en penodil, uden tankemylder… 
pga presset fra alle, både personlige og myndigheder, er jeg begyndt at tænke! 
Skal jeg måske bare give mig, og evt have det elendigt efterfølgende? Skal jeg måske bare ofre tiden og arbejde det ekstra på mit mentale helbred for andre? 

Jeg ville jo allerhelst bare kunne gøre det, da jeg jo også er panisk over COVID-19. Jeg vil ikke blive syg, og evt blive kvalt ihjel… 
Min læge mener ikke jeg skal tage stikket, og smide mange behandlinger mm ud af vinduet, men jeg vil heller ikke blive stemplet som egoistisk, bare fordi jeg er bange.. 

Er der nogle herinde med slem angst som har fået vaccinen, hvordan klarede i jer igennem det, hvis i faktisk havde en frygt? 
Var det eget valg, eller blev i presset til det? 

Jeg ønsker ikke en diskution omkring politik, ej heller konspirations terorier og andet omkring vacciner!

Jeg ønsker blot lidt erfaring med dette, samt måske komme lidt ud med det, da jeg ikke føler jeg kan snakke med nogle om dette, uden at få dunket i hovedet “tag den nu bare” 

Kram

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder hårdt at have det på den måde. Jeg er fortaler for vaccinen, men jeg kunne ikke finde på at anbefale den til en i din situation hvis du efterfølgende fik det psykisk endnu værre. Og jeg synes ikke du skal føle dig egoistisk for dit fravalg for dine begrundelser er jo i den grad til at forstå.

Kan du ikke i samråd med læge/psykiater forsøge at finde ud af hvilket valg der vil stille dig bedst på lang sigt? Vil du med vaccinen på sigt kunne være mere rolig og ikke blive angst hver gang du skal omgås andre mennesker af frygt for at blive alvorligt syg? eller vil du blive endnu mere angst af at taget vaccinen end du er nu? Ud fra din beskrivelse lyder det mest til det sidste, og så skal du nok ikke tage vaccinen men forsøge at trøste dig med at risikoen for at du bliver alvorligt syg trods alt ikke er voldsomt høj.

Men vi slipper jo nok ikke for corona lige forløbig.

Anmeld Citér

10. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det lyder hårdt at have det på den måde. Jeg er fortaler for vaccinen, men jeg kunne ikke finde på at anbefale den til en i din situation hvis du efterfølgende fik det psykisk endnu værre. Og jeg synes ikke du skal føle dig egoistisk for dit fravalg for dine begrundelser er jo i den grad til at forstå.

Kan du ikke i samråd med læge/psykiater forsøge at finde ud af hvilket valg der vil stille dig bedst på lang sigt? Vil du med vaccinen på sigt kunne være mere rolig og ikke blive angst hver gang du skal omgås andre mennesker af frygt for at blive alvorligt syg? eller vil du blive endnu mere angst af at taget vaccinen end du er nu? Ud fra din beskrivelse lyder det mest til det sidste, og så skal du nok ikke tage vaccinen men forsøge at trøste dig med at risikoen for at du bliver alvorligt syg trods alt ikke er voldsomt høj.

Men vi slipper jo nok ikke for corona lige forløbig.

Min psykiater snakkede sidst om at arbejde på, hvad frygten ligger bag, samt vi skulle prøve nogle øvelser der måske kunne hjælpe. Så vi arbejder meget på, at jeg kan stole på medicin Han er utroligt støttende, og har også tilbudt at tage med ned og vaccinere, hvis jeg fik modet, samt egen læge har tilbudt at det kunne foregå ved hende, sammen med psykiater hvor vi “tager den tid det tager” 
Det er utrolig drænende altid være så bange. De sidste 2 år, har alt bare stået stille, pga alt min energi går på frygt. 
Alle de skræmme kampagner fra begge Lejre, hjælper ikke lige frem på tankemyldert ��

Anmeld Citér

10. november 2021

B&J

Sender dig en kæmpe krammer og det eneste du skal er at lytte til dig selv og når eller hvis du kommer til det punkt du er klar til vaccinen så kan du få den for de glemmer at ikke alle er klar men føler også selv den kæmpe slag man lige fik i hovede da hun var på igen.

ja manden min har fået 3 stik jeg er gravid og har ikke og vil ikke før jeg har født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.