Coronavaccine og måske gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
9 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2021

Anonym trådstarter

Efter dagens pressemøde, føler jeg mig ENORMT presset til at få coronavaccinen…

Min bekymring går dog på, at jeg først finder ud af om to uger om jeg er gravid. Hvis ikke jeg er gravid i denne måned, starter min kæreste og jeg op i fertilitetsbehandling hvor insemination er første step. 
Jeg er helt vildt meget i tvivl om, hvornår jeg skal få den. 

Nu (muligvis gravid), under fertilitetsbehandling eller i 2. Trimester (når jeg en dag bliver gravid)? 

Hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2021

Kantar123

Din læge kan svare på det, men hvis jeg var dig, så ville jeg få første stik hurtigst muligt. Er du sp gravid, sker der ikke noget ved at vente med 2.stik til efter uge 12.

Vi er jo på vej ind i vinteren, så få det gjort hurtigst muligt. 

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym

Jeg ville være langt mere bange for at få covid inden uge 12 end vaccinen. 

Men tal med din læge eller spørg i den der læsegruppe på Facebook.

Anmeld Citér

9. november 2021

Charl90

Jeg ville bestille tid til om 15 dage og tage den hvis testen er negativ. Mon ikke du vil kunne nå at blive vaccineret inden fertilitetsbehandling?

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym

Jeg ville ikke tage vaccinen. Har du besluttet dig, men er bare i tvivl om tidspunktet?

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Jeg ville bestille tid til om 15 dage og tage den hvis testen er negativ. Mon ikke du vil kunne nå at blive vaccineret inden fertilitetsbehandling?

Det tror jeg nemlig ikke - men er ikke sikker

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville ikke tage vaccinen. Har du besluttet dig, men er bare i tvivl om tidspunktet?

Men hvorfor ville du ikke tage den? 

Jeg har egentlig besluttet mig for at få den på torsdag

Anmeld Citér

9. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville slet ikke være i tvivl om, at få vaccinen

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym

Jeg står i lidt samme situation som dig.

Jeg er heller ikke vaccineret, og havde egentlig heller ikke lyst. Min kæreste og jeg snakkede så om, at vi måske ville få den hvis jeg ikke var gravid i denne cyklus, da jeg er bange for at få corona som gravid.
Jeg har så testet positiv nu, og nu er vi virkelig i tvivl om, hvad vi skal gøre. På den ene side har jeg jo ikke lyst til at få corona som gravid, men jeg har virkelig heller ikke lyst til at blive vaccineret, hvis det kunne skade fostret. Jeg er ikke anti-vaccine eller andet, men bare bange for en vaccine som stadig er meget ny.  

Anmeld Citér

9. november 2021

Enmere20

Er der en bestemt grund til at du er i tvivl?

jeg fik mit første stik inden jeg blev gravid (midt i cyklus) og blev gravid den cyklus efter 1 år uden held med baby. Fik andet stik som planlagt da jeg var 6-7 uger henne. Er 19 uger i dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.