Hej
Jeg havde præcis de samme tanker som dig. Jeg havde tidligere forsøgt i 6 mrd med en anden mand, uden at det var sket noget, og hvor jeg havde været af p pillerne 3 mrd inden vi gik i gang - så jeg var meget bekymret for at der skulle være noget i vejen, eller at det skulle tage lang tid. Jeg har bl.a. flere i min omgangskreds hvor der har været behov for hjælp, så det var nok det, der udløste mine bekymringer.
Mine bekymringer blev gjort til skamme, da jeg i maj smed pillerne og i september stod med en positiv test.
Jeg fulgte min cyklus med diverse apps og med ægløsningstest, og se første 2 mrd fandt jeg ikke min æl, men det er også meget normalt kroppen lige skal "finde sig selv" efter at have stoppet med p piller.
Jeg er helt sikker på det nok skal lykkes for jer. Det er meget naturligt at gøre sig mange tanker og bekymre sig, hvis der er noget man rigtig gerne vil. Men prøv om du kan finde noget der kan give dig lidt ro i projektet (så meget lettere sagt end gjort! Jeg gik fx i børneloppen og købte ting, lang tid før jeg var gravid, men det gav mig ro og tro på der en dag kommer en baby..) og følg din cyklus hen af vejen, i sidste ende handler det om timing.
Hvis I holder fast i, at i gerne vil have undersøgt jeres fertilitet nu og her, så kan i betale jer fra det i det private, da din egen læge vil kræve i har forsøgt i et år, eller at du evt. Har nogle udfordringer med fx cyklus, som indikere at der er noget i vejen.
Held og lykke med det 
Anmeld
Citér