Påvirkes baby af opkast? Kan man sygemeldes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 19 nu og har været en del syg med opkastninger. Jeg har taget et kilo på siden, at jeg testede positiv. Jeg har ingen appetit pga opkastninger, men prøver at tvinge mig selv til at spise mere. Mest fordi jeg tænker, om baby overhovedet får noget, da jeg kaster op? 

Og er der nogen, som har været sygemeldt fra arbejdet pga vedvarende opkast? Jeg kæmper hver dag for at få hverdagen til at hænge sammen, men jeg kaster op hele tiden og har smerter i lænd, underlivet og benene. Jeg ved bare ikke, om jeg skal gå videre med det til min læge. Nogen råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2021

Anonym

Jeg kastede samtlige 280 dage op jeg var gravid. 

Jeg tog 2,5 kilo på i alt og baby havde det helt perfekt. Baby får hvad baby skal have - det skal du ikke være bange for, det er dig det går ud over.

Men du kan overveje, det mad du kan holde i dig, at det er næringsrigt- fx avocado, nødder osv..

Anmeld Citér

7. november 2021

Lje

Anonym skriver:

Jeg er i uge 19 nu og har været en del syg med opkastninger. Jeg har taget et kilo på siden, at jeg testede positiv. Jeg har ingen appetit pga opkastninger, men prøver at tvinge mig selv til at spise mere. Mest fordi jeg tænker, om baby overhovedet får noget, da jeg kaster op? 

Og er der nogen, som har været sygemeldt fra arbejdet pga vedvarende opkast? Jeg kæmper hver dag for at få hverdagen til at hænge sammen, men jeg kaster op hele tiden og har smerter i lænd, underlivet og benene. Jeg ved bare ikke, om jeg skal gå videre med det til min læge. Nogen råd? 

Du skal gå til din læge. Der er forskellige muligheder for behandling/hjælp. Der er ingen grund til at lide på den måde - hvis det kan afhjælpes. 

Jeg led af hyperamesis i begge graviditeteter. Jeg havde både gavn af medicin og sygemelding i perioder. 

Men i begge graviditeter blev jeg beroliget med, at baby tager, hvad baby har brug for. Det er dig, der lider (måske unødvendigt). 

Vh.

Anmeld Citér

7. november 2021

Charl90

Fik du ikke tale med JM om det til første samtale? Der er nogle få det lider af meget svær opkast gennem hele graviditeten og næsten intet får at spise og må have drop med væske på hospitalet. De kan få sunde og raske børn alligevel så det ville jeg ikke bekymre mig om.

Mht din egen vægtøgning, så er det meget individuelt og handler også om dit udgangspunkt. Tal med JM om det. Du må snart skulle til MD scanning...

I forhold til sygemelding, så handler det her nok mere om hvordan du har det. Er du okay? Hvis ikke så tal med din læge og med din arbejdsgiver. Alt efter dit job kan nogen lave gode løsninger med arbejdsgiver som fx deltid og/eller hjemmearbejde.

God bedring

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym trådstarter

Hvor er I søde alle sammen. Tak for jeres mega brugbare svar, som beroligede mig enormt. Så vil jeg i hvert fald ikke længere bekymre mig om, hvorvidt baby tager på eller ej. 

Jeg må tale med lægen om det i ift evt deltidssygemelding. Jeg kan bare mærke, at jeg stresser over, at jeg kæmper hver dag med at gøre det godt på arbejdet, selvom min krop er helt færdig og gør ondt. Jeg har grædt meget de seneste par dage over at føle mig utilstrækkelig :’(

Men tak alle søde kvinder, I har seriøst reddet min aften <3

Anmeld Citér

7. november 2021

Charl90

Anonym skriver:

Hvor er I søde alle sammen. Tak for jeres mega brugbare svar, som beroligede mig enormt. Så vil jeg i hvert fald ikke længere bekymre mig om, hvorvidt baby tager på eller ej. 

Jeg må tale med lægen om det i ift evt deltidssygemelding. Jeg kan bare mærke, at jeg stresser over, at jeg kæmper hver dag med at gøre det godt på arbejdet, selvom min krop er helt færdig og gør ondt. Jeg har grædt meget de seneste par dage over at føle mig utilstrækkelig :’(

Men tak alle søde kvinder, I har seriøst reddet min aften <3

Så er der ingen tvivl om at du skal søge læge. Man skal passe på sig selv

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Så er der ingen tvivl om at du skal søge læge. Man skal passe på sig selv

Tak, du er sød <3 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.