Spædbarn og afhentning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2021

Frizzy

Uldragt og dyne og så hvis baby vågner er det ikke sådan at det føles indespærret i en voksi. Armene er fri osv. det har virket her med dyne over

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg synes ikke det er synd for hende at ligge og kigge i barnevognen. Men en ide kunne være, at du har både vikle og barnevogn med - strækviklen kan du jo bare have på hele tiden, og så kan du gå med hende der, så langt du orker. Så kan du putte hende i barnevognen, når det bliver for hårdt, og tage hende op igen, hvis hun bliver ked af det… så har du også et sted til bagage fra børnehaven, hvis du har vognen med. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Charl90

Jeg venter mit andet barn og kommer til at skulle hente min søn i børnehaven sammen med baby. Jeg forestiller mig heller bestemt at jeg hele derhen med barnevognen uanset om baby er vågen eller sover.

Hvis baby er vågen så kommer der lidt legetøj med som kan hænge ned og jeg synger/snakker på turen. Måske også lidt mavetid i vognen. 

Anmeld Citér

2. november 2021

lineog4

Det super kedelige svar: sådan er det når det er barn nummer 2,3,4,5 osv.

Med barn nummer 1 så har man alt tid i verden  man kan blive i sengen hele dagen, man kan komme til alle legegrupper når man har lyst, man kan springe aftensmaden over og ja bare nyde baby og det at være mor.

Med barn nummer 2, 3,4,5 osv. Så skal man finde glæden ved at være mor til en lille flok, pakke "det er synd" væk, for det er ikke synd at ligge og tulle i barnevognen, mens man skal hente sin højtelskede bror. Det er heller ikke synd for bror lige at vente, fordi der kom en lorte ble. 

Og faktum er, at tiden med baby er mindre, for hverdagen for de andre børn skal fungere. Tilgengæld får baby så meget af at sine store søskende, drømmen om den tætte øjenkontakt med baby forstyrres gang på gang af babys nysgerrighed over for de store søskende, det første smil og grin bliver formodentlig sendt til en søskende. Og det er der, hvor man som forælder skal finde glæden ved det, ved at være mor til søskende.

Nå det blev en lang snøre, men det var egentlig bare for at sige, at det er ikke er synd at tulle i barnevognen og hente bror. Og forskellen på et barn og flere, et at med barn indretter man dagen efter baby, med flere børn får man indrettet babys rytme efter de andre børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.