Hvornår bør jeg teste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg fik min mens d 16.10 denne måned.

havde ægløsning i weekenden. 
hvornår bør jeg teste?

kan simpelthen ikke holde mig fra at begynde teste 1 uge efter ægløsning .. ved ikke hvor mange penge jeg har brugt på tests

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Du bør teste på dagen for forventet mens. Ca 14 dage efter æl 

Anmeld Citér

1. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du kender jo sikkert svaret, for du 'bør' teste på dagen for udebleven mens. Det er i hvert fald meget tidligt at teste efter en uge. Nogle få kan måske få en meget utydelig streg, men de fleste kan jo ikke, og det må da stresse endnu mere og være dyrt. Hvis du endelig skal teste før, så vent i det mindste til 3+5 

Anmeld Citér

1. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Har du testet for ægløsning? For ellers kan den skifte fra måned til måned.

Vent til 2 uger efter ægløsning (hvis du kender den) eller ca 3 uger efter sidste menstruationsdag fx. 

Det andet giver stress og udgifter - og du bliver hverken mere eller mindre gravid af det

Anmeld Citér

1. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg slutter mig til de andre. Vent til forventet mens dag. Eller i det mindste til 3+5 

Alt andet er for meget stress og spild af penge.

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik min mens d 16.10 denne måned.

havde ægløsning i weekenden. 
hvornår bør jeg teste?

kan simpelthen ikke holde mig fra at begynde teste 1 uge efter ægløsning .. ved ikke hvor mange penge jeg har brugt på tests

Gør det du føler dig bedst tilpas med, men evt. skabe en kontrol så det ikke tager overhånd i forhold til penge og evt. stress  

Anmeld Citér

1. november 2021

Morpåudebane

Jeg har tidligst testet positiv 3+2 og 3+3 men blev i begge tilfælde rykket flere dage frem, så vent så lang tid du kan. Jeg venter gerne til 3+5 medmindre jeg skal noget der indebærer alkohol .

Anmeld Citér

1. november 2021

Charl90

Jeg tilslutter mig de andre

Ved udebleven mens bør testen også vise et tydeligt resultat og du slipper for at tyde svage/ ikke eksisterende streger. 

Man kan lige så godt vænne sig til at være tålmodig. Tiden kommer ikke til at gå hurtigere efter at man har fået en positiv test, tvært imod... Så går det flere uger til man kan komme til evt tidlig scanning og ser hjerteblink, flere uger før man skal til lægen og flere uger indtil Nakkefoldsscanning..... Det er kun to uger fra ÆL til test dag Det er god øvelse at vente der. Så slipper man også for en del potentielle skuffelser over bio'er...

Jeg ventede i denne omgang 7 måneder på en positiv test (bio), to måneder mere på en ny positiv test. Så ventede jeg 8 uger på at komme til lægen og yderligere 2 uger til det hele endte i en SA i uge 11. Så vente 5 uger til ny cyklus startede og forfra igen. Nu 17 uger henne og efter nakkefoldsscanningen synes jeg at ventetiden bliver lettere man kan lige så godt vænne sig til det før som senere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.