Hjemløs, alternativ bolig med husdyr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2021

Anonym trådstarter

Hej. 

Da min nu eks og jeg er gået fra hinanden, skal vi jo også flytte hver til sit. Vi har intil 1 Jan 22, så skal vi være ude af nuværende lejemål. 

problemet er, jeg skal finde en bolig, hvor min økonomi kan række, men også hvor 4 husdyr er tilladt. (Min eks nægter at dele dyrene op, som ellers aftalt, og han vil heller ikke have dem/tid til dem) 

Det gør min søgning meget sværere, og økonomi ringere…  De fleste boliger som er til leje i omregnen af hvor jeg ønsker, er enten alt for dyre, helt faldefærdige, eller ingen husdyr/maks 1 under 15 kilo. 
Så, jeg er begyndt at kigge alternativer. Sommerhuse, kolonihaver, campingvogne mm 

Jeg ville hører om der er nogle herinde som evt hat prøvet at bo sådan nogle steder midlertidig nogle mdr, og hvordan det lykkedes? 
Hvordan kom man i kontakt med nogle, som ville udleje deres ovenstående, længere en ferie sæson? 
Jeg har ikke noget familie

Jeg har “heldigvis” 2 mdr endnu, så boligen kan stadig dukke op, men jeg kan mærke jeg er begyndt at blive presset, nok mest også pga det er første gang i mit liv, jeg skal stå på egne ben hel alene �� 

Jeg skiller mig ikke af med dyrene! Jeg har haft dem alle fra små, og de er idag godt oppe i alderen, hvor rehome ikke ville gavne dem, og slet ikke hvor nogle kan tage alle 4 kan komme hen sammen, med deres diverse skavanker. 
De er min familie, det eneste familie jeg har  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

Anonym

Men vil du hellere bo i en campingvogn end at kunne finde en ordentlig bolig. - pga. dyrene..? Beklager men jeg håber næsten for dig at de er så meget op i årene,at du ikke selv skal træffe valget så. 
Held og lykke og tænk nu også på dig selv.

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym

Hvad har du af arbejde ? Det er heller ikke helt nemt at passe et fuldtidsjob boende i en campingvogn i de koldeste måneder af året.

Jeg synes faktisk at din ex er fornuftig. Han siger nej til dyrene for af stille sig selv bedre økonomisk og boligmæssigt.

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym

Kære dig

Jeg forstår at du står i en svær situation. En skilsmisse, højtelskede dyr, ingen familie og skal flytte i en vintermåned.

Nogle gange byder livet på nogle udfordringer hvor man bliver nødt til at tage nogle svære valg. Man bliver nødt til at være realistisk og fornuftig og også tænke på fremtiden. 

Jeg forstår også godt at dine dyr er din familie - sådan er det gerne med dyr - de bliver en del af familien og uundværlige. Men i visse situationer må man også erkende at det kan være problematisk, særligt hvis man har mange af slagsen. 

Er der børn involveret også?

Hvis ja - så synes jeg virkelig du skal tænke dig om. Evt. skille dig af med 2 eller 3 af dyrene og få en god lejlighed hvor du er sikker på der er vand og varme. Måske kan dyrene komme et godt sted hen hvor du stadig kan være en del af dem og gå nogle ture med dem(jeg forestiller mig det er hunde - ret mig hvis jeg tager fejl). 

Man kan godt bo i en campingvogn - men det er sådan set ikke billigt. Der skal jo være noget varme på og jeg tænker heller ikke det er realistisk i en campingvogn med 4 dyr og evt. børn. De fleste vogne er med el og gas - jeg kan sige at vi fx i efterårsferien var afsted i 4 dage og brugte en halv flaske gas, 10kwh strøm og ca. 15 liter brændstof til vores Zibro i forteltet. Det er faktisk ikke billigt. 

Jeg håber virkelig du finder et godt sted og tænker dig om - det er dig og din fremtid og den er vigtig også selvom det er vigtig at have det godt som jeg formoder du har det med dine dyr. Du kan næsten heller ikke gå på arbejde og have 4 dyr i en campingvogn.

Anmeld Citér

1. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Kunne det være muligt at blive boende hvor du bor nu og jo gerne må have dyr, og så fx få en roommate så du kan klare det økonomisk? Nej det er måske ikke den sjoveste løsning, men det virker det jo ikke til at blive uanset hvad du beslutter dig for. 

Mht sommerhuse, så kan du prøve at kontakte et sommerhus bureau, for det er nogle steder muligt at langtidsleje et sommerhus når det er udenfor sæson. Det undersøgte vi nemlig da vi skulle finde et midlertidigt sted at bo inden vi kunne overtage vores nye hus. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men vil du hellere bo i en campingvogn end at kunne finde en ordentlig bolig. - pga. dyrene..? Beklager men jeg håber næsten for dig at de er så meget op i årene,at du ikke selv skal træffe valget så. 
Held og lykke og tænk nu også på dig selv.

Nej, jeg vil da helst finde en ordenlig bolig, men hvis der ikke findes en bolig inden d 1 Jan, så står jeg ligesom med håret i postkassen, og derfor kigger efter alternativ bolig. 

Denne side, er der ikke blevet andet en folk er nedladende. Du havde ikke ikke læst ordenlig igennem, inden du havde behov for at fortælle jeg ikke fortjener mine dyr? Jeeez, læs før man skriver

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære dig

Jeg forstår at du står i en svær situation. En skilsmisse, højtelskede dyr, ingen familie og skal flytte i en vintermåned.

Nogle gange byder livet på nogle udfordringer hvor man bliver nødt til at tage nogle svære valg. Man bliver nødt til at være realistisk og fornuftig og også tænke på fremtiden. 

Jeg forstår også godt at dine dyr er din familie - sådan er det gerne med dyr - de bliver en del af familien og uundværlige. Men i visse situationer må man også erkende at det kan være problematisk, særligt hvis man har mange af slagsen. 

Er der børn involveret også?

Hvis ja - så synes jeg virkelig du skal tænke dig om. Evt. skille dig af med 2 eller 3 af dyrene og få en god lejlighed hvor du er sikker på der er vand og varme. Måske kan dyrene komme et godt sted hen hvor du stadig kan være en del af dem og gå nogle ture med dem(jeg forestiller mig det er hunde - ret mig hvis jeg tager fejl). 

Man kan godt bo i en campingvogn - men det er sådan set ikke billigt. Der skal jo være noget varme på og jeg tænker heller ikke det er realistisk i en campingvogn med 4 dyr og evt. børn. De fleste vogne er med el og gas - jeg kan sige at vi fx i efterårsferien var afsted i 4 dage og brugte en halv flaske gas, 10kwh strøm og ca. 15 liter brændstof til vores Zibro i forteltet. Det er faktisk ikke billigt. 

Jeg håber virkelig du finder et godt sted og tænker dig om - det er dig og din fremtid og den er vigtig også selvom det er vigtig at have det godt som jeg formoder du har det med dine dyr. Du kan næsten heller ikke gå på arbejde og have 4 dyr i en campingvogn.

Jeg havde nemlig tænkt, om det overhovedet var billigt. Der er ingen børn, så havde jeg slet ikke tænkt inde baner, kun dyrene. 
Jeg har kontaktet kommunen idag, for at hører om de måske havde nogle boligere, og det lød positivt.

Jeg er førtidspensionsist, så arbejde er desværre ikke en faktor. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Nej, jeg vil da helst finde en ordenlig bolig, men hvis der ikke findes en bolig inden d 1 Jan, så står jeg ligesom med håret i postkassen, og derfor kigger efter alternativ bolig. 

Denne side, er der ikke blevet andet en folk er nedladende. Du havde ikke ikke læst ordenlig igennem, inden du havde behov for at fortælle jeg ikke fortjener mine dyr? Jeeez, læs før man skriver

Jeg prøver vitterlig ikke på at være nedladende og jeg har læst dit indlæg. Du fortjener da dine dyr.
Min pointe var, at jeg næsten håber, at du slipper for valget og at deres høje alder gør at de dør af alderdom. Fordi det vil gøre dit liv/økonomi/boligsituation mere tålelig. Jeg forstår godt, at det er et svært valg. Men forældre afliver også dyr hvis barnet har allergi. Jeg ville ikke selv se det det en mulighed med en kold campingvogn og 4 dyr. Men selvfølgelig er aflivning er svært valg. Men alt andet lige vil de give dig de bedste muligheder fremadrettet.

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde nemlig tænkt, om det overhovedet var billigt. Der er ingen børn, så havde jeg slet ikke tænkt inde baner, kun dyrene. 
Jeg har kontaktet kommunen idag, for at hører om de måske havde nogle boligere, og det lød positivt.

Jeg er førtidspensionsist, så arbejde er desværre ikke en faktor. 

De to ting gør også situationen anderledes. Dels fordi du er hjemme det meste af tiden og fordi der ikke også er børn udover dyrene. 

Som jeg skrev synes jeg campingvogn er realistisk og hvis du er førtidspensionist forestiller jeg mig at indkomsten ikke er så høj. 

Men fedt hvis der kan være hjælp at hente ved kommunen. 
Har du evt. prøvet at skrive et opslag på Facebook om bolig? Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er er lokalsamfund, så hænge nogle sedler op hvor du søger bolig og et telefonnummer på? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.