Hvad skal man lige gøre…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.774 visninger
8 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg har i en længere periode overvejet at gå fra min kæreste, jeg elsker ham, og hver gang jeg fortæller ham jeg elsker ham, snakker han uden om. Han inorgerer det, for snart et halvt år siden, havde vi et problem med at hans følelser var forsvundet lidt. Men han blev, vi har prøvet at kæmpe for det… men jeg føler virkelig det kun er mig der vil, og han er her for vores børns skyld. Vi venter ydeligere med termin om lidt..

han er begyndt at gå meget op sig selv, ændre sig, og i en lang periode har han skjult sin tlf, og jeg har følt han har en anden… men han benægter. 

alt inde i mig siger jeg skal gå, og passe på mig selv, men jeg har kun prøvet at være alene med et barn før, og skulle være alene med  4 små børn. Er nok grunden til jeg bliver…  

er det hårdt at være alene med 4 børn, hvor de 3 er ultra små ( 2 af dem babyer) og hvordan klare man det i dagligdagen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2021

Anonym

Sikke en situation.   Jeg tror ikke du får nogen til af sige at det er piece of cake med 4 så små børn/ babyer. Det er benhård selv hvis der er  to voksne der bidrager, og bedsteforældre der hjælper. Men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men svært med et fuldtidsjob. Og uden et fuldtidsjob er det nok svært ifht økonomi. 

Nysgerrigt spørgsmål - hvorfor få flere børn når det hele er på vippen.?

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikke en situation.   Jeg tror ikke du får nogen til af sige at det er piece of cake med 4 så små børn/ babyer. Det er benhård selv hvis der er  to voksne der bidrager, og bedsteforældre der hjælper. Men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Men svært med et fuldtidsjob. Og uden et fuldtidsjob er det nok svært ifht økonomi. 

Nysgerrigt spørgsmål - hvorfor få flere børn når det hele er på vippen.?

Vi fandt først ud af jeg var gravid efter vores forhold blev dårligt. Vi havde ingen ide om at jeg var gravid. 
Abort var forsent og ik lige noget der var ønskede fra min side

Anmeld Citér

31. oktober 2021

B&J

Jamen du skriver dit eget svar.

din krop fortæller dig du skal smutte også skal man lytte til sig selv. Ja det er hårdt med 4 børn men jeg er 100% på du kan klare det og især med den ekstra energi oven i så du ikke skal gå tænke på om du har en mand der er utro en mand der går op i sig selv en mand der gemmer mobil en mand der ikke 100% viser han vil dig. 

du kan søge om hjælp til rigtig mange ting husk at passe på sig selv og børne for de kan også mærke og føle hvordan du har det 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg blev alene da line 3 unger var 6,3 og 1 år. Det er da hårdt. Men der gik alligevel ikke længe før jeg nærmest ikke kunne huske hvordan hverdagen med en far var

Bliver det hårdt? Ja

Kan det fungere? Ja bestemt  

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Anonym

Jeg synes, før du smutter, at I skulle tage jer en rigtig alvorlig snak om det her.

Synes da ikke det er underligt at parforholdet ikke kører på skinner med tre bittesmå børn og endnu en på vej. I har sandelig spændt jer selv hårdt for, og der er nok ikke den store plads til romantik… det tænker jeg, er helt normalt i jeres situation.

Jeg ved jo ikke noget om, hvordan tingene ellers fungerer hos jer. Om det ‘bare’ er et spørgsmål om følelser, der mangler, eller om der er andet på færde. Du har mistanke om at han har en anden, og han benægter. Jeg tænker, at du må sige til ham, at du er på nippet til at gå pga denne mistanke - han må kunne komme med nogle forklaringer på, hvorfor hans adfærd har ændret sig, hvis han ikke har en anden, og så må I være ærlige over for hinanden - vil I løse det her, eller vil I ikke?

For mig at se, er et langvarigt forhold noget man vælger. Man kan ikke være lige forelskede hele tiden. Nogle gange synes jeg, min mand er det mest irriterende menneske i verden - men vi har valgt at være sammen. Vi har valgt at få børn, og vi vil gøre meget for, at de ikke bliver skilsmissebørn. Og i nogle perioder kører det i den grad på pumperne - fx med småbørn og graviditet, som virkelig kan presse. Men vi har valgt det her liv, og vi har ansvaret for vores børn. Vores holdning er, at skilsmisse er noget, vi vil kæmpe enormt hårdt for at undgå - især mens børnene er små. Det vil vi ikke udsætte dem for, hvis vi på nogen måde kan undgå det. 

Min erfaring i mit efterhånden 15 år lange parforhold er i hvert fald, at følelserne godt kan være væk i en periode, men de kan godt komme igen - måske på en lidt anden måde. Vi knalder ikke som kaniner længere - men vi er i stedet ret forankrede i vores forholds stabilitet.

Og derfor synes jeg også, at du bliver nødt til at være sikker på, om der er utroskab eller ej før du smutter.

Når jeg læser dit indlæg, bliver jeg meget i tvivl om, hvad I har gjort for at få tingene til at fungere? Og om I har snakket om, hvad man kan forvente af hinanden i jeres familie med så mange små? Og om din mand vælger dig og familien til eller fra? Han må ud med sproget - og du må ud med sproget om, hvordan du har det. Nogle siger, at man ikke må gå fra hinanden, før den mindste fylder 3, fordi man er i undtagelsestilstand i den periode. Måske skulle I snakke om det også? 

Jeg håber ikke, jeg lyder alt for streng. Du har min dybeste medfølelse, og jeg bliver vred på din mand over, at han tilsyneladende ikke er ærlig overfor dig. Det er respektløst over for dig og jeres familie. Jeg håber du kan tvinge noget ærlighed igennem, før jeres familie falder helt fra hinanden.

Anmeld Citér

31. oktober 2021

123321

Profilbillede for 123321
Anonym skriver:

Jeg synes, før du smutter, at I skulle tage jer en rigtig alvorlig snak om det her.

Synes da ikke det er underligt at parforholdet ikke kører på skinner med tre bittesmå børn og endnu en på vej. I har sandelig spændt jer selv hårdt for, og der er nok ikke den store plads til romantik… det tænker jeg, er helt normalt i jeres situation.

Jeg ved jo ikke noget om, hvordan tingene ellers fungerer hos jer. Om det ‘bare’ er et spørgsmål om følelser, der mangler, eller om der er andet på færde. Du har mistanke om at han har en anden, og han benægter. Jeg tænker, at du må sige til ham, at du er på nippet til at gå pga denne mistanke - han må kunne komme med nogle forklaringer på, hvorfor hans adfærd har ændret sig, hvis han ikke har en anden, og så må I være ærlige over for hinanden - vil I løse det her, eller vil I ikke?

For mig at se, er et langvarigt forhold noget man vælger. Man kan ikke være lige forelskede hele tiden. Nogle gange synes jeg, min mand er det mest irriterende menneske i verden - men vi har valgt at være sammen. Vi har valgt at få børn, og vi vil gøre meget for, at de ikke bliver skilsmissebørn. Og i nogle perioder kører det i den grad på pumperne - fx med småbørn og graviditet, som virkelig kan presse. Men vi har valgt det her liv, og vi har ansvaret for vores børn. Vores holdning er, at skilsmisse er noget, vi vil kæmpe enormt hårdt for at undgå - især mens børnene er små. Det vil vi ikke udsætte dem for, hvis vi på nogen måde kan undgå det. 

Min erfaring i mit efterhånden 15 år lange parforhold er i hvert fald, at følelserne godt kan være væk i en periode, men de kan godt komme igen - måske på en lidt anden måde. Vi knalder ikke som kaniner længere - men vi er i stedet ret forankrede i vores forholds stabilitet.

Og derfor synes jeg også, at du bliver nødt til at være sikker på, om der er utroskab eller ej før du smutter.

Når jeg læser dit indlæg, bliver jeg meget i tvivl om, hvad I har gjort for at få tingene til at fungere? Og om I har snakket om, hvad man kan forvente af hinanden i jeres familie med så mange små? Og om din mand vælger dig og familien til eller fra? Han må ud med sproget - og du må ud med sproget om, hvordan du har det. Nogle siger, at man ikke må gå fra hinanden, før den mindste fylder 3, fordi man er i undtagelsestilstand i den periode. Måske skulle I snakke om det også? 

Jeg håber ikke, jeg lyder alt for streng. Du har min dybeste medfølelse, og jeg bliver vred på din mand over, at han tilsyneladende ikke er ærlig overfor dig. Det er respektløst over for dig og jeres familie. Jeg håber du kan tvinge noget ærlighed igennem, før jeres familie falder helt fra hinanden.

Super godt svar her - kunne ikke selv skrive det bedre! Fuldstændig samme erfaringer og holdning herfra!

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Anonym

Upopulær mening men hvis du har mistanke om utroskab, og han decideret skjuler sin telefon for dig, så ville jeg personligt gå den igennem, når han sover. 

Husk at tage billeder af eventuelle beviser med din egen telefon, så han ikke bare sletter og prøver at tviste sandheden, når du konfronterer ham. 

Hellere kende sandheden end at leve på en løgn. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Upopulær mening men hvis du har mistanke om utroskab, og han decideret skjuler sin telefon for dig, så ville jeg personligt gå den igennem, når han sover. 

Husk at tage billeder af eventuelle beviser med din egen telefon, så han ikke bare sletter og prøver at tviste sandheden, når du konfronterer ham. 

Hellere kende sandheden end at leve på en løgn. 

Men selv hvis han er utro, betyder det ikke nødvendigvis skilsmisse. Det handler vel om en hverdag for snart 4 meget små børn. Det er jo et arbejdsfællesskab mere end et parforhold. Så er man kollegaer i nogle år, bagefter bliver man vel kærester igen. Men der er selvfølgelig ikke tid til affærer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.