jeg er ramt af corona og har været i isolation siden mandag. Her fik jeg af vide at fordi jeg havde milde symptomer måtte jeg stoppe isolation efter 7 dage.
Jeg har det meget bedre nu, men har stadig lidt hoste, hovedpine, manglende lugtesans, let åndenød og træthed. Jeg ved ikke om jeg så må afbryde isolationen på søndag hvis jeg stadig har det sådan eller om man skal være HELT symptomfri i 48 timer? Så læser jeg dette på Sundhedsstyrelsens hjemmeside:
Du regnes for smittefri og kan ophæve din selvisolation 48 timer efter, at dine symptomer er forsvundet. Du kan også ophæve din selvisolation efter 10 dages sygdom, hvis du føler dig betydeligt bedre og kun har milde restsymptomer, såsom tab af smags- og/eller lugtesans, let hoste, hovedpine, træthed m.v. Det kræver dog, at du forinden har været feberfri i 48 timer (uden brug af febernedsættende medicin, som fx paracetamol).
betyder det at jeg først må stoppe isolationen efter 10 dage? Jeg ved ikke helt hvem jeg skal spørger, så derfor håber jeg der sidder en ekspert her inde 
Anmeld
Citér