Hjælp til ophævelse af isolation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
7 svar
19 synes godt om
28. oktober 2021

DN

Profilbillede for DN

jeg er ramt af corona og har været i isolation siden mandag. Her fik jeg af vide at fordi jeg havde milde symptomer måtte jeg stoppe isolation efter 7 dage.

Jeg har det meget bedre nu, men har stadig lidt hoste, hovedpine, manglende lugtesans, let åndenød og træthed. Jeg ved ikke om jeg så må afbryde isolationen på søndag hvis jeg stadig har det sådan eller om man skal være HELT symptomfri i 48 timer? Så læser jeg dette på Sundhedsstyrelsens hjemmeside: 

Du regnes for smittefri og kan ophæve din selvisolation 48 timer efter, at dine symptomer er forsvundet. Du kan også ophæve din selvisolation efter 10 dages sygdom, hvis du føler dig betydeligt bedre og kun har milde restsymptomer, såsom tab af smags- og/eller lugtesans, let hoste, hovedpine, træthed m.v. Det kræver dog, at du forinden har været feberfri i 48 timer (uden brug af febernedsættende medicin, som fx paracetamol).

betyder det at jeg først må stoppe isolationen efter 10 dage? Jeg ved ikke helt hvem jeg skal spørger, så derfor håber jeg der sidder en ekspert her inde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Syntes helt sikkert at du skulle ringe til corona hotlinen, jeg havde nok personligt blevet hjemme lidt længere tid. 

Håber du snart bliver helt frisk  

Anmeld Citér

28. oktober 2021

DN

Profilbillede for DN
Timf skriver:

Syntes helt sikkert at du skulle ringe til corona hotlinen, jeg havde nok personligt blevet hjemme lidt længere tid. 

Håber du snart bliver helt frisk  

Ej det må være corona-hjerne  den havde jeg glemt eksisterede

tænkte kun på smitteopsporingen eller min egen læge.. tak

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Maximus4

Hvis du ikke vil være i isolation længere så lad vær �� alle de sårbare har fået sprøjten og er på vej til nr 3 og 4 og 5 og 6 osv. Prøv og hør det stopper aldrig. Forstår ikke du gider at være i isolation overhovedet. Har du fået sprøjten? 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Hamse88

Mormina skriver:

Hvis du ikke vil være i isolation længere så lad vær �� alle de sårbare har fået sprøjten og er på vej til nr 3 og 4 og 5 og 6 osv. Prøv og hør det stopper aldrig. Forstår ikke du gider at være i isolation overhovedet. Har du fået sprøjten? 

Der findes også folk der ikke kan tåle vaccinen, og børn der ikke er gamle nok.
Lad os da smitte hele samfundet og starte forfra med nedlukning- hun kunne da starte med at ta’ hen og hoste lidt på dig.

Anmeld Citér

10. november 2021

Maximus4

Hamse88 skriver:

Der findes også folk der ikke kan tåle vaccinen, og børn der ikke er gamle nok.
Lad os da smitte hele samfundet og starte forfra med nedlukning- hun kunne da starte med at ta’ hen og hoste lidt på dig.

Du ønsker mig ondt. Hmmm det meget typisk. 

Det er dig der er med til at holde hele det her Shit show kørende. 

Anmeld Citér

10. november 2021

Soonmom

Mormina skriver:

Og lige netop det der, tror jeg er hovedårsagen til at vi stadig står hvor vi stod for et år siden.

Det har ikke en disse med dem som ikke er vaccineret at høre , men om folk som dig, som er ligeglade med andre mennesker

Anmeld Citér

10. november 2021

AnoMor

Mormina skriver:

Godt nok skal jeg ikke vaccineres. Men det der er da eb tåbelig holdning til samfundet. At skide på andre mennesker på den måde. 

Og det gælder sådanset ikke kun corona men også influenza. Er man syg så bliver man hjemme til man er rask så man ikke smitter andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.