Spisesteder i Berlin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej damer. 

Jeg har snart en weekend tur til Berlin, som jeg glæder mig helt vildt til. Jeg skal bo i Berlin Mitte med en sød mand jeg næsten lige har mødt  

Kan i anbefale nogen lækre steder at spise? Det skal ikke være Michelin dyrt, men heller ikke familie restaurant. Bare det er hyggeligt,  og gerne et sted hvor man sidder og får flere retter.  

Det eneste jeg ikke er til, er traditionelt tysk køkken. 

Håber i har nogen forslag til to newbies i Berlin

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Hvis I er til lidt utraditionelt, så har de i Berlin en restaurant, hvor man spiser i mørke. Unsicht Bar hedder den. 

Som festligt indslag kan jeg anbefale Das Klo ved Kurfürstendamm. Det er en bar indrettet i et tidligere offentligt toilet og alt har noget latrinært over sig. Her er der noget at grine af og snakke om. 

God tur

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Anonym

Jeg ville anbefale at I skynder jer ud af touristfælderne i Mitte og komme ud i nogle af de meget hyggelige "brokvarterer" - især er jeg vild med Kreuzberg, hvor området omkring fx Bergmanstrasse byder på mange spændende og hyggelige restauranter i enhver tænkelig genre. Traditionel tysk mad behøver du ikke at være så bekymret for i Berlin - der er ikke ret mange traditionelle kneiper tilbage og de restauranter som slår sig op på det, er egentlig mest til syn for tourister. Styr fx udenom Nikolaiviertel, selvom det kan se hyggeligt ud Og styr udenom Kurfurstendam, med mindre I vil shoppe de større mærkevarebutikker ala den første del af Strøget i København.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.