Mens smerter ved graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Havde du mens smerter op til positiv test?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.661 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jer som har testet positiv, havde i mens smerter inden i testede positiv? Og har i normalt smerter op til mens?

Føles de anderledes end normalt eller troede i at mens var på vej? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jer som har testet positiv, havde i mens smerter inden i testede positiv? Og har i normalt smerter op til mens?

Føles de anderledes end normalt eller troede i at mens var på vej? 

Jeg havde mens smerter fra et par dage før mens og indtil uge 10 med mit andet barn. Det føltes helt som når mens normalt var på vej, og da jeg testede negativ på dagen for forventet mens var jeg helt overbevist om at den nok skulle komme. Men 4+5 testede jeg positiv og der kom ingen blødning.

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym

Ja, det var faktisk sådan, jeg opdagede det 1. gang, jeg blev gravid.

Først blev jeg skuffet, da smerterne kom. De var ikke så stærke, men som når menstruationssmerterne tager "tilløb", inden de bliver slemme - og sådan blev det ved. I nogle dage sådan en konstant murren i underlivet.
Jeg havde prøvet at blive gravid i næsten 2 år, så jeg havde lidt givet op, men købte alligevel en test "for sjov" ved kassen i Netto...

Jeg tog den ikke engang med det samme, fordi jeg var så opgivende, men efter et par timer, hvor smerterne murrede igen, gjorde jeg det - og ja, så var den sørme positiv og jeg var gravid i 6. uge!

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Jeg havde mens smerter fra et par dage før mens og indtil uge 10 med mit andet barn. Det føltes helt som når mens normalt var på vej, og da jeg testede negativ på dagen for forventet mens var jeg helt overbevist om at den nok skulle komme. Men 4+5 testede jeg positiv og der kom ingen blødning.

Uh hvor godt, det giver lidt håb for en måske positiv test på trods af begyndende mens smerter

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det var faktisk sådan, jeg opdagede det 1. gang, jeg blev gravid.

Først blev jeg skuffet, da smerterne kom. De var ikke så stærke, men som når menstruationssmerterne tager "tilløb", inden de bliver slemme - og sådan blev det ved. I nogle dage sådan en konstant murren i underlivet.
Jeg havde prøvet at blive gravid i næsten 2 år, så jeg havde lidt givet op, men købte alligevel en test "for sjov" ved kassen i Netto...

Jeg tog den ikke engang med det samme, fordi jeg var så opgivende, men efter et par timer, hvor smerterne murrede igen, gjorde jeg det - og ja, så var den sørme positiv og jeg var gravid i 6. uge!

Sikke en dejlig overraskelse havde du haft din mens siden du ikke opdagede det før du testede? 

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg har både oplevet mens smerter op til positiv test og ingen mens smerter op til positiv test. Begge dele skulle være normalt

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym

Sikke en dejlig overraskelse havde du haft din mens siden du ikke opdagede det før du testede? 

Nej, jeg testede bare ikke så tit - kun 3 gange på 2 år - hvoraf 3. gang så var lykkens gang

Jeg havde som nævnt egentlig lidt opgivet, tænkte mest bare at min krop snød mig igen! Jeg havde ligefrem en lægetid, fordi jeg ville begynde noget udredning - og den lægetid blev i stedet brugt til at lave vandrejournal Det var stort!

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej, jeg testede bare ikke så tit - kun 3 gange på 2 år - hvoraf 3. gang så var lykkens gang

Jeg havde som nævnt egentlig lidt opgivet, tænkte mest bare at min krop snød mig igen! Jeg havde ligefrem en lægetid, fordi jeg ville begynde noget udredning - og den lægetid blev i stedet brugt til at lave vandrejournal Det var stort!

Det må have været helt fantastisk

Løbet et vist kørt for mig i denne cyklus. Har de værste mens smerter jeg har haft i flere år. Ligger på sofaen med en varmepude og venter på at treo virker så jeg kan komme på arbejde øv troede lige det var en chance denne gang 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Hvor slemme var de?

Jeg plejer ikke at have slemme mens smerter, men har også været på p piller. Nu har jeg fået rigtig slemme kramper hvor jeg måtte ligge mig og tage smertestillende for at kunne gå på arbejde. Tror umiddelbart det er mens der er på vej, dog uden blødning endnu

Anmeld Citér

28. oktober 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvor slemme var de?

Jeg plejer ikke at have slemme mens smerter, men har også været på p piller. Nu har jeg fået rigtig slemme kramper hvor jeg måtte ligge mig og tage smertestillende for at kunne gå på arbejde. Tror umiddelbart det er mens der er på vej, dog uden blødning endnu

Altså de var som de plejer. Jeg har nok sådan medium mens smerter. Det kan godt gøre ret ondt og være forstyrrende i løbet af dagen, men det er ikke noget jeg tager ekstra smertestillende for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.