Graviditet udenfor livmoder og fjernet æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg fik i sidste uge fjernet min ene æggeleder grundet graviditet udenfor livmoderen. 

Jeg kan mærke at jeg har brug for at høre positive historier. Både hvor hurtigt I blev gravide igen, om det var let eller I fik hjælp, hvor hurtigt hcg var ude af kroppen mv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Ingen der har en positiv historie at fortælle? 

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Ayasmor

Anonym skriver:

Jeg fik i sidste uge fjernet min ene æggeleder grundet graviditet udenfor livmoderen. 

Jeg kan mærke at jeg har brug for at høre positive historier. Både hvor hurtigt I blev gravide igen, om det var let eller I fik hjælp, hvor hurtigt hcg var ude af kroppen mv. 

Godmorgen

Jeg af at høre, at du måtte det igennem

Jeg har ikke selv prøvet at være gravid udenfor livmoderen, men har en kollega, der har. Hun blev opereret i januar, hvor de ene æggestok, blev fjernet også. Hun er gravid igen og forventes at føde når som helst nu. 

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Nenime

Anonym skriver:

Jeg var igennem en graviditet udenfor livmoderen i marts i år, hvor jeg også fik fjernet min æggeleder. Jeg blev gravid allerede i april, men det viste sig desværre at være en missed abortion, så jeg var igennem en udskrabning i starten af juni. Der var bid igen i juli, og jeg er nu 15 uger henne ��

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres positive feedback. Det hjælper virkelig i en svær tid. Havde desværre en MA for præcis et år siden, så det er virkelig hårdt det her. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Anonym

Jeg er ked af at høre, at du sidder i den situation lige nu. Særligt oven på en MA sidste år - det må være så hårdt! Kram til dig

Jeg havde selv en graviditet i højre æggeleder sidste år ved denne tid. Jeg fik dog ikke æggelederen fjernet, men blev behandlet med methotrexat og der gik ca. en måned før mit HCG-niveau var faldet til <5 og derfra en måned mere til jeg fik menstruation igen. Tror måske (og håber for dig) at HCG-niveauet falder hurtigere, når man får fjernet æggelederen? 
Tre måneder efter behandlingen blev jeg gravid igen (med æg fra venstre æggeleder - var bange for, at den skulle sætte sig fast i højre igen, så jeg havde regnet mig frem til hvornår ægget kom fra venstre ). Denne gang sad den heldigvis rigtigt og jeg har termin lige om lidt.
Jeg tog vitex agnus-piller efter HCG var ude af min krop for at hjælpe min cyklus på rette kurs igen, og jeg tror, de har gjort en forskel. Min menstruation var i hvert fald helt regelmæssig efterfølgende, selvom jeg forventede, den ville være fucked op efter jeg havde blødt i 50 dage ifm. min GUL.

Jeg ved ikke om du kan bruge min historie til noget, når nu jeg ikke har fået fjernet æggelederen, men jeg ville bare fortælle, at der ikke behøver være noget galt med den anden æggeleder og at man godt kan blive hurtigt gravid igen efter en GUL. Al mulig held og lykke til dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.