Varierende cyklus, hvornår skal jeg teste for ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
6 svar
1 synes godt om
24. oktober 2021

Ano1991

Hej, jeg stoppede på mine p-piller d. 20. juni i år og har siden da haft varierende cyklusser på hhv 26 dage, 32 dage, 26 dage og sidst 33 dage. 

Hvornår i min cyklus ville I foreslå at jeg begynder at teste for ægløsning?

Og er der nogle prisvenlige ÆL tests i kan anbefale?

Jeg har indtil videre brugt dem fra Normal og har ikke kunne opstøve en positiv test, og selvom jeg godt ved at min krop har været / stadig kan være påvirket af p-pillerne, så kan jeg se at andre også har dårlige erfaringer med dem. Så hvilke virker bedst hos jer, som man kan købe i større mængder til en ok pris?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2021

Altea

Når du er nede på 26 dage, kan du jo få en positiv test allerede omkring cyklusdag 10 - når du er over 32 dage ligger den nærmere omkring dag 20 - men du ved det jo ikke på forhånd, så der er ikke andet for, end starte en uges tid efter mensstart. 

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Charl90

Ægløsning bør jo falde 10 dage inden forventet mens, så jeg ville starte med at teste 12 dage før forventet mens ud fra den korteste cyklus.

Jeg købte også i Normal da de er billige. Husk at teste op af dagen (ikke morgen).

Da jeg stoppede på p-piller så svingede min cyklus med 35-65 dage, så 7 cyklus nåede jeg at have på de 14 måneder det tog mig at blive gravid. Vi havde hyppig sex men brugte ikke ÆL tests da det var for uoverskueligt og dyrt med så lange cyklusser

Jeg fik virkelig mange homonelle forandringer (graviditetssymptomer) i perioden efter p-pillestop. Jeg siger det bare så du er forbedret på at kroppen godt kan komme med en reaktion. Det kan nemlig godt være ret forvirrende når man går og holder øje med forandringer ift graviditet...

Så stol på tests og ikke hvis kroppen opfører sig lidt sjovt. Held og lykke

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg ville købe de digitale test med dobbelt hormon indikator (clear blue). På dem får du en forvarsel om at æl er på vej når østrogen stiger. Og der skal man også starte med at teste tidligt i cyklus. Jeg har brugt dem hver tredje dag og så strimmel teste ind imellem. Jeg har dog fundet ud af at jeg ikke kan teste positiv på strimlerne så fra nu af er det kun de digitale

De er selvfølgelig dyre, men jeg har kun brugt en halv pakke pr. måned

Held og lykke

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Jopige

Køb de billige strimmel test fra babyplan inde på billig teste. Og test fra dag 8-10 om eftermiddagen/aften,

Når testen begynder at blive meget tydelig så test to gange dagligt. Test indtil positiv test også selvom tydeligheden i teststregen svinger. 

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Altea

Charl90 skriver:

Ægløsning bør jo falde 10 dage inden forventet mens, så jeg ville starte med at teste 12 dage før forventet mens ud fra den korteste cyklus.

Jeg købte også i Normal da de er billige. Husk at teste op af dagen (ikke morgen).

Da jeg stoppede på p-piller så svingede min cyklus med 35-65 dage, så 7 cyklus nåede jeg at have på de 14 måneder det tog mig at blive gravid. Vi havde hyppig sex men brugte ikke ÆL tests da det var for uoverskueligt og dyrt med så lange cyklusser

Jeg fik virkelig mange homonelle forandringer (graviditetssymptomer) i perioden efter p-pillestop. Jeg siger det bare så du er forbedret på at kroppen godt kan komme med en reaktion. Det kan nemlig godt være ret forvirrende når man går og holder øje med forandringer ift graviditet...

Så stol på tests og ikke hvis kroppen opfører sig lidt sjovt. Held og lykke

Æl falder for langt størstedelen omkring 14 dage før mens - så vil man have positiv test 15-16 dage før.

Så er der nogle der har en kortere luteal fase, og nogle lidt længere. 

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Charl90

Altea skriver:

Æl falder for langt størstedelen omkring 14 dage før mens - så vil man have positiv test 15-16 dage før.

Så er der nogle der har en kortere luteal fase, og nogle lidt længere. 

Du har helt ret jeg byttede rundt på dagene fordi jeg startede med at teste fra dag 10 i cyklus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.