Presset forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
5 svar
7 synes godt om
23. oktober 2021

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er presset

Jeg er blevet den “vrede kone”  fordi jeg er udmattet - 

Min mand får grimme smser og skæld ud af mig ofte for tiden

jeg har været til lægen jeg har fået at vide jeg har en belastning reaktion 

- Min mand hjælper ikke til i huset uden jeg siger det - Han har ALDRIG haft børnene i bad uden jeg har sagt det, han har nok i vores ældste barns liv haft ham i bad 20 gange vores søn er 6 år 

- Han vasker ikke tøj og laver ikke aftensmad etc. 
tilgengæl tjener han kassen 

jeg arbejder 32 timer om ugen 

- Jeg er så ked af det jeg vild ikke være denne ubehagelig kvinde jeg er nu, jeg er så vred - Min pose med vrede er altid fyldt

- Jeg havde Nok selv rejste fra min mig om jeg var ham - 

Jeg ved ikke hvordan vi kommer videre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Der er et par ting. Hm har i snakket om det?

Nogle mand kan ikke lide hvis de har forsøgt at hjælpe på deres måde og de er blivet rettet på. Så stopper de. Kan det være det?

En anden ting. Hvis han tjener kassen. Så få hjælp ud fra til rengøring. Så kan du få lidt tid til dig selv. Hvor du slapper af og bliver glad igen eller retter få tanket op.

Mand eller kvinder kan altså ikke læse hvad du har brug for. Kan ikke se problemet 7 du beder ham om at bade jeres børn? Skrive det ned i kalenderen hvis du ikke vil sige det. Måske en idé

Tag ned til en psykolog. Og få talte ud. Eller en gode veninde. Det hjælper en dele ��

Jeg tror alle kommer igennem det du er i nu. 

Min mand og jeg har været samme i 13 år og jeg mens jeg har været der hvor du er. 

For os hjælpe det med en psykolog og jeg kom ned i tid. Jeg var på 37 timer til 32 timer også hjælp til huset lidt 

Anmeld Citér

23. oktober 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det virker ret "enkelt" hvordan I kommer videre. Han skal mere på banen med hus og børn. At man tjener kassen giver ikke fribillet på hjemlige pligter, medmindre partneren har det godt og begge er indforstået med at det er sådan.

Det er da fint at få hjælp udefra til rengøring, men hvis generelt  har en tilgang til hjemmet som om han lever i 50erne, så skal I da have en snak om at det er uholdbart.

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Soonmom

Du siger han tjener kassen, hvor mange timer arbejder han? For hvis han er primær forsøger og arbejder meget er det vel egentlig fair nok at du så tager en større tørn i hjemmet.

Dermed ikke sagt at du ikke må føle du har det hårdt, men tænker at det er normalt at være lidt presset særligt med yngre børn.

Herhjemme bader jeg også alle børn, tror aldrig min mand har badet nogen af dem

Men så har jeg tilgengæld aldrig hængt en hylde op eller i den dur

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det mest demotiverende i verden er skæld ud og grimme sms’er(!).

Hvor elsket ville du føle dig? Hvor meget overskud ville du have til at hjælpe mere? 

Omvendt er det fuldt forståeligt, at du er træt. Og det skal I selvfølgelig finde en løsning på, før det ender i skilsmisse. Den bedste investering jeg gjorde i mit tidligere forhold var parterapi. Selvom forholdet ikke holdt af andre årsager, så fik vi en meget bedre kommunikation og en neutral person til at hjælpe os med at finde løsninger i fællesskab. 

Det tror jeg, kunne være en god ide for jer også. Du kan ikke ændre på ham - det kan han kun selv. Men du kan ændre din egen tilgang og prøve at motivere, fremfor at skælde ud. Måske giver det bedre resultater og mere overskud for ham OG dig

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Mortiltreogmåskefire

Jeg tror at han trækker sig fordi at du er sur og skælder ham ud. Jeg tror at det er på tide at du tænker på dig selv og hvad der gør dig glad i hverdagen, er det at læse en god bog, mediterer, gå en tur eller lign. 
Når han tjener som han gør, kan det være at du skulle gå mere ned i tid og ligesom en anden skriver få rengøringshjælp

så ville du heller ikke føle det som en sur pligt hver gang du skulle bade din søn. 
herhjemme er det mig der laver alt med børnene og jeg elsker det, jeg synes at min mand går glip af alt det fantastiske  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.