Er der en chance!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej læsere.

Jeg oplevede desværre i sidste måned en spontan abort (6+6 henne), i det der var min første graviditet nogensinde.  Graviditeten var dog ikke planlagt men højt ønsket af os begge.

Vi forsøger nu aktivt at prøve igen! Blot 24 dage efter min spontane abort fik jeg min normale menstruation - som forløb som normalt.

Lang historie kort arbejder min kæreste på at komme helt igennem en depression, og har i den forbindelse inden sexlyst. Sexen er derfor meget timet, ift.. at ramme ægløsning. I lørdags den 16/10 stod jeg kl. 10 med den flotteste og mest positive ægløsningstest i hånden. Men her kommer min tvivl! Vi havde først sex dagen efter den positive ægløsningstest, søndag den 17/10 omkring kl. 17. Altså mange timer efter. Jeg lå efterfølgende med rumpen og benene oppe i vejret i 30 min. Jeg spiser Zink (der understøtter fertiliteten) og diverse andre vitaminer - udover min meget grønne og sunde livsstil, plus har dagene op til ægløsning givet mig selv massage på livmoderen til øget blodgennemstrømning. Vi har altså kun haft sex den ene gang på hvad jeg formoder er på selve ægløsningsdagen. Er alt håb ude?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Når ægløsningstesten bliver positiv får du som regel først ægløsning et døgns tid efter. Det gør jeg i hvert fald. Så tænker I har haft sex på det helt rigtige tidspunkt

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Du har ca. 48 timer fra positiv ægløsningstest hvor chancerne er størst. Så ja, i har en chance ☺️

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Charl90

Det er en chance.

Men pas på med allerede nu at stresse over det. Jeg håber det sker hurtigt, men det er jo ingen garanti for at det bliver første hug

For mig har det taget cirka et år begge gange. Til gengæld er jeg begge gange blevet gravid i cyklus efter spontan abort

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Mange tak for alle jeres svar. Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver her om 9-10 dage.

Jeg syntes ikke jeg har tænkt særlig meget på en evt. graviditet her efter ægløsning, da jeg også sidder med mit speciale, som fylder alt pt. Jeg håber heller ikke jeg kommer til at tænke for meget på det her i næste uge.

Fysik, psysisk og mentalt har jeg det godt, efter min tidligere ufrivillige abort. Men syntes dog at min krops signaler har ændret sig lige siden. (Min graviditet var inden for livmoderen og selve den ufrivillige abort klarede min krop helt selv så fint). Men har dog inden min menstruation haft mindre spændende i livmoderen, som hvis jeg trænede mavesmuler. De spændinger har jeg dog fået væk. Men oplever lidt stadig af og til lidt mere aktivitet i livmoderen (dog uden det gør ondt). Jeg føler på nogle punkter min krop har ændret sig lidt. Har I andre oplevet det?

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Charl90

Anonym skriver:

Mange tak for alle jeres svar. Det bliver spændende at se hvad resultatet bliver her om 9-10 dage.

Jeg syntes ikke jeg har tænkt særlig meget på en evt. graviditet her efter ægløsning, da jeg også sidder med mit speciale, som fylder alt pt. Jeg håber heller ikke jeg kommer til at tænke for meget på det her i næste uge.

Fysik, psysisk og mentalt har jeg det godt, efter min tidligere ufrivillige abort. Men syntes dog at min krops signaler har ændret sig lige siden. (Min graviditet var inden for livmoderen og selve den ufrivillige abort klarede min krop helt selv så fint). Men har dog inden min menstruation haft mindre spændende i livmoderen, som hvis jeg trænede mavesmuler. De spændinger har jeg dog fået væk. Men oplever lidt stadig af og til lidt mere aktivitet i livmoderen (dog uden det gør ondt). Jeg føler på nogle punkter min krop har ændret sig lidt. Har I andre oplevet det?

Min krop var bare sig selv igen da blødningen sluttede. Begge gange blev jeg gravid i den efterfølgende cyklus, selvom der havde været mange cyklusser inden, uden held.

Så min krop har været mere klar på en graviditet efter spontan abort��

Jeg krydser for at det lykkes����

Anmeld Citér

30. oktober 2021

Anonym trådstarter

Så kan jeg endelig sige, at jeg i morges stod med en positivt tidlig graviditetstest!! Er 3+5 henne og på cyklusdag 27 ud af 28-31 dage. Nu krydser jeg bare fingre for menstruationen bliver væk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.