Få svømmere tilbage efter oprensning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2021

Anonym trådstarter

Min mand har fået tjekket sædkvalitet af flere omgange og alle prøver er stort set ens. Han leverer godt 1,5-2,5 mL med ca. 100 mio. celler pr. mL og en motilitet på 76% osv. Det gjorde han også i dag, men da klinikken havde renset prøven var der kun 6,5 mio. celler til insimination. Det synes jeg lyder som en voldsom reduktion, når nu hans sædkvalitet er i top?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Min kæreste indleverede en prøve, som efter  oprensning indeholdt 7 mio livlige sædceller. Jeg blev gravid i dette inseminationsforsøg. Endte dog i en GUL. Måneden inden var der kun 3 mio, så tænker altså at jeres 6,5 mio er rigtig fint. Vores gynækolog siger at de helst ser 5 mio ved inseminering

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Min kæreste indleverede en prøve, som efter  oprensning indeholdt 7 mio livlige sædceller. Jeg blev gravid i dette inseminationsforsøg. Endte dog i en GUL. Måneden inden var der kun 3 mio, så tænker altså at jeres 6,5 mio er rigtig fint. Vores gynækolog siger at de helst ser 5 mio ved inseminering

Ja, jeg tror bare ikke, jeg havde regnet med så lille tal, når han blev omtalt som "dobbelt så god, som gennemsnittet". Jeg kan læse på flere sider, at man ved normal sædkvalitet skal regne med ca. 15-20 mio.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Ja, jeg tror bare ikke, jeg havde regnet med så lille tal, når han blev omtalt som "dobbelt så god, som gennemsnittet". Jeg kan læse på flere sider, at man ved normal sædkvalitet skal regne med ca. 15-20 mio.

Kan det mon være fordi man skelner mellem sædceller før og efter oprensning? For min kærestes oprensede 7 mio var inden oprensning på 30-35 mio 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Kan det mon være fordi man skelner mellem sædceller før og efter oprensning? For min kærestes oprensede 7 mio var inden oprensning på 30-35 mio 

Nej, det er efter oprensning. Før oprensning ligger han jo på omkring 100 mio. pr. mL. Dvs. 150-250 mio. i en sædprøve normalt.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym

Vi oplevede det samme med min mands sæd og derfor fik vi henvisning til IVF allerede efter første IUI.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi oplevede det samme med min mands sæd og derfor fik vi henvisning til IVF allerede efter første IUI.

Fordi han havde oprenset 6,5 mio? Det var da meget hurtigt at give op på IUI er det ikke? Det kommer bag på os, at der ikke er mere, fordi vi to afhængige steder har fået afvide, at hans sædkvalitet var helt i top, men jeg har ikke indtryk af, at 6,5 mio er for lidt til IUI? Men vi blev egentligt også anbefalet IVF først, fordi vi mistænker, at det er hos mine gamle 34-årige æg, fejlen ligger.

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Fordi han havde oprenset 6,5 mio? Det var da meget hurtigt at give op på IUI er det ikke? Det kommer bag på os, at der ikke er mere, fordi vi to afhængige steder har fået afvide, at hans sædkvalitet var helt i top, men jeg har ikke indtryk af, at 6,5 mio er for lidt til IUI? Men vi blev egentligt også anbefalet IVF først, fordi vi mistænker, at det er hos mine gamle 34-årige æg, fejlen ligger.

Ja, de sagde det var meget lidt. 

Anmeld Citér

22. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, de sagde det var meget lidt. 

Oprenset? For på klinikken sagde de i går, at det var rigeligt... men jeg var jo bare skuffet, fordi jeg forventede mere, når de uoprenset ligger på 200 mio. pr. sædafgang.

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Anonym

Jeg blev gravid på en portion oprensede svømmere på 200.000

Min kæreste havde haft feber ugen forinden. Normal prøve var 2mio oprensede svømmere. Det fik vi af vide, var grænsen for inseminering, der hvor vi gik.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.