Forældre påvirker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej. Det her jeg skriver kan sikkert forekomme absurd, men jeg har brug for lidt råd til hvad jeg kan gøre.

Bor pt hos mine forældre til jeg har fundet bolig. Jeg er begyndt at date. Men selvom jeg er voksen, så påvirker det mig, at mine forældre er meget strenge hvad det angår at tage ud om aftenen og især at skulle være i selskab med en mand.

Alene deres reaktioner, hæmmer mig faktisk i at tage ud særligt om aftenen. Jeg er ansvarlig og bruger min sunde fornuft hvis jeg skal ud. 
Jeg ved at mine forældre ikke gør det i ond mening. 

Hvordan skal jeg tackle det her? Skal jeg fuldstændig droppe tanken om at date sÅ længe jeg bor hos dem? Altså mine forældre får mig til at føle mig som en der løs på tråden, når de reagerer som de gør. Og de er meget bange for, at der sker mig noget.

Det skal lige siges mine forældre er af en anden kultur.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg håber mit indlæg var til at forstå. Jeg er ikke så god til at formulere mig skrifligt.

Anmeld Citér

14. oktober 2021

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Hvor længe tror du der går før du finder en bolig? 

Hvis det ikke er længe ville jeg nok vente. Bruge aftenen på at være sammen med forældrene, og måske få et tættere forhold. 

Hvis der er et betydeligt stykke tid til, ville jeg nævne at du skal udnytte tiden på at finde den rigtige, og det er dejligt at have nogen der tjekker op på en, men om der ikke kunne laves nogle lidt kompromiser, som at skrive undervejs for lige at melde alt er ok.

Hvis kulturen er meget forskellige, kan det være at en forklaring på hvad der overordnede forgår ved en date. 

Altså man mødes med personen og snakker for at finde ud af om man har noget til fælles og det evt kunne være en potentiel partner. Og det med at gå i byen, er jo også relevant for at se hvordan potentielle partner er i en anden situation. Det kan være at de har fået en forkert ide om hvad der foregår på en date eller at tage i byen Generelt.

Anmeld Citér

14. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hvor længe tror du der går før du finder en bolig? 

Hvis det ikke er længe ville jeg nok vente. Bruge aftenen på at være sammen med forældrene, og måske få et tættere forhold. 

Hvis der er et betydeligt stykke tid til, ville jeg nævne at du skal udnytte tiden på at finde den rigtige, og det er dejligt at have nogen der tjekker op på en, men om der ikke kunne laves nogle lidt kompromiser, som at skrive undervejs for lige at melde alt er ok.

Hvis kulturen er meget forskellige, kan det være at en forklaring på hvad der overordnede forgår ved en date. 

Altså man mødes med personen og snakker for at finde ud af om man har noget til fælles og det evt kunne være en potentiel partner. Og det med at gå i byen, er jo også relevant for at se hvordan potentielle partner er i en anden situation. Det kan være at de har fået en forkert ide om hvad der foregår på en date eller at tage i byen Generelt.

Der går nok 4-5 mdr.

Tak fordi du tog dig tid til at læse. 
Mine forældre ved godt hvad der foregår på en date. Men kan være det hjælper at tale med dem om og forklare det lidt dybere. Jeg har også haft en x kæreste engang, da jeg var 18. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.