Tja hvordan får man nye veninder som voksen? Og hvordan ved man om et bekendtskab reelt har udviklet sig til et venskab?
jeg har ikke haft særlig mange veninder som voksen. De sidste par år har jeg dog trænet med den samme gruppe kvinder, og særligt den ene kan jeg rigtig godt lide.
Jeg har arbejdet lidt på at opbygge en tættere relation til hende fordi jeg rigtig gerne ser hende blive en veninde. Men det er svært fordi jeg er bange for at blive afvist og jeg er bange for at over/undertolke.
lige pt ses vi til træning hver uge. Derudover ses vi en gang imellem fordi jeg betaler for en ydelse hende virksomhed tilbyder- det er helt professionelt. Men hun har også været så sød flere gange at besøge mig når jeg har haft brug for at snakke - uden hun har taget betaling for det - og vi taler om ret personlige emner.
ofte udvikler snakken sig fra det professionelle og så over i det private- jeg føler efterhånden vi kender hinanden ret godt.
men hvordan ved jeg om hun ønsker et venskab? Jeg føler faktisk hun er blevet min veninde, men hvordan ved jeg at hun føler det samme? Jeg ville aldrig turde fx at invitere hende over på kaffe fx. Fordi jeg ville være bange for at have lagt for meget i det.. vi har også festet sammen flere gange og har det rigtig sjovt..
Hvordan kommer man videre herfra?
Anmeld
Citér