Hvornår begynde igen efter medicinsk abort ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.811 visninger
32 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg måtte desværre igennem en medicinsk abort, da jeg havde med missed abort. 

Jeg fik pillerne med igår som jeg skulle ligge op, og i løbe af dagen igår kom der virkelig meget ud (ja sorry for tmi) 

Og jeg havde voldsomme smerter. 

Idag har jeg ingen smerter rigtig mere, og der kommer ikke rigtig længere klumper, men nu kraftig mens. Lignende. 

Jeg er dog nu i tvivl om hvornår vi kan forsøge igen ? Da jeg fik afvide vi ikke måtte have ubeskyttet sex så længe jeg blødte. 

Og i papiret vi har fået med hjem står der jeg kan blive gravid igen allerede 14 dage efter behandling. 

Vil det sige jeg skal forstå den her medicinske abort som startet på min "mens" og ny cyklus ? 

Eller skal jeg vente på der kommer en rigtig menstruation og først derefter prøve igen ? 

Det synes jeg ikke rigtig jeg fik forstået ordentligt fra sygehuset af hvordan vi skal forholde os efter den medicinske abort, ud over vi skal til kontrol næste uge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg måtte desværre igennem en medicinsk abort, da jeg havde med missed abort. 

Jeg fik pillerne med igår som jeg skulle ligge op, og i løbe af dagen igår kom der virkelig meget ud (ja sorry for tmi) 

Og jeg havde voldsomme smerter. 

Idag har jeg ingen smerter rigtig mere, og der kommer ikke rigtig længere klumper, men nu kraftig mens. Lignende. 

Jeg er dog nu i tvivl om hvornår vi kan forsøge igen ? Da jeg fik afvide vi ikke måtte have ubeskyttet sex så længe jeg blødte. 

Og i papiret vi har fået med hjem står der jeg kan blive gravid igen allerede 14 dage efter behandling. 

Vil det sige jeg skal forstå den her medicinske abort som startet på min "mens" og ny cyklus ? 

Eller skal jeg vente på der kommer en rigtig menstruation og først derefter prøve igen ? 

Det synes jeg ikke rigtig jeg fik forstået ordentligt fra sygehuset af hvordan vi skal forholde os efter den medicinske abort, ud over vi skal til kontrol næste uge. 

Er ked af dit tab  jeg har ikke haft en medicinsk abort, men 3xspontan abort. Vi fik af vide, at vi måtte begynde igen ligeså snart jeg var stoppet med at bløde. Ved dog ikke om der er forskel på proceduren? 

Anmeld Citér

8. oktober 2021

123321

Profilbillede for 123321

Ked af det du går igennem. Har desværre også selv prøvet det samme. Vi gik i gang med det samme igen. Du kan dog ikke regne med at det er mens startende i går, da stadig vil have HCG i kroppen. Jeg gjorde det at jeg testede med g-test indtil jeg vidste alt HCG var ude og begyndte så at teste med ægløsningstest ift. cyklus. Jeg fik ret hurtigt HCG ud af kroppen i det tilfælde, men det kan tage lidt tid. 

Mange tanker til dig og held og Lykke. 

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Projektbaby2021

Jeg er i nøjagtig samme situation som dig, fik også pillerne i går.

Jeg var det samme igennem i februar, dengang sagde de, at jeg måtte blive gravid med det samme.

Den her gang har de sagt, at jeg gerne skal vente til jeg har haft menstruation og da jeg kommenterede på det, sagde de at så var det nemmere at regne terminen ud.

Jeg tænker at det er fordi at de bliver nødt til at scanne tidligt, hvis man ikke har fået menstruation. 

Knus til dig, det er ikke sjovt.

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Anonym

Årh øv trådstarter. Jeg står selv i samme situation, burde være 8+0 i dag, men får kun meget lav stigning i mit HCG og de har svært ved at lokalisere er foster, så skal have henvisning til gyn. 

Fik du muligheden for at vælge mellem medicinsk eller kirurgisk? Synes det er en lang proces, før jeg overhovedet kommer til abort stadiet, og dermed endnu længere tid til vi kan prøve igen

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg havde også en MA i februar, og man må gerne forsøge igen inden næste mens. Nogle læger beder en om af vente, men så vidt jeg har forstået, er det fordi det gør det nemmere at regne eventuelt termin ud. Men så kan man altså bare få en scanning  Det kan dog godt gå lidt tid, før du får ægløsning da hcg skal falde og kroppen lige skal finde ud af det. Jeg havde ægløsning 20 dage efter jeg tog pillerne, men det kan både tage kortere og længere tid end det. Jeg havde dog ikke mulighed for at blive gravid, da min slimhinde stadig var for tyk til kontrol, og de synes, jeg skulle abortere resten naturligt ved at vente på mens. 

Kæmpe kram til dig og jer andre i samme situation

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Måskemor

Har lige været det samme igennem i sommers. Har først lige fået menstruation, her 8 uger efter. Så her har det jo nok taget omkring 6 uger før jeg fik ægløsning igen.

Har også været igennem det for et par år siden hvor jeg fik ægløsning to uger efter abort og stod med positiv test efter fire uger. Nåede ikke at få mens. Det blev til et sundt og raskt barn. 

Så det kan være forskelligt fra gang til gang er min erfaring. Fik i øvrigt medicinsk abort begge gange og var ca. lige langt henne da det gik i stå.

Jeg har ikke ventet på menstruation nogle af gangene, da jeg også fik at vide, at det handlede om terminsberegning.

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Årh øv trådstarter. Jeg står selv i samme situation, burde være 8+0 i dag, men får kun meget lav stigning i mit HCG og de har svært ved at lokalisere er foster, så skal have henvisning til gyn. 

Fik du muligheden for at vælge mellem medicinsk eller kirurgisk? Synes det er en lang proces, før jeg overhovedet kommer til abort stadiet, og dermed endnu længere tid til vi kan prøve igen

Nej det gjorde jeg ikke. 

Eller rettere jeg spurgte hvertfald ikke om det kunne blive kirurgisk. Jeg tog bare imod den medicinske de tilbød, fordi nu synes jeg godt nok vi havde kørt rundt længere i flere uge med skanninger der ikke førte til noget. 

Synes godt nok det var et langtrukket og ubehageligt forløb, og ville bare gerne hjem og have det overstået. 

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres beskeder og i har gidet tage jeres tid til at fortælle jeres oplevelser, også selvom det er nogen dårlige nogen af skal igennem. 

Øv det bare ikke sjovt. Og vi må "bare" op på hesten igen er det alle siger til mig. 

Synes godt nok det et barsk ordvalg at smide i hovedet på en, selvom jeg godt ved vi ikke kan gøre andet end at prøve igen. 

Men pyha, frygten for at skulle sådan et forløb her igennem igen hvis det ender på samme måde..

Anmeld Citér

8. oktober 2021

Charl90

Det er jeg ked af at høre.

Jeg har kun haft SA, men jeg forestiller mig at det er hen af samme forløb. For mig gik der 5 uger før hcg var ude af kroppen (blev fulgt med blodprøver). Få dage efter hcg blev målt til normalt niveau (under 3) fik jeg en lille mens. 15 dage senere havde jeg ÆL og så testede jeg positiv ved 3+5

Begge de gange jeg har haft en SA er jeg blevet gravid i den efterfølgende cyklus 

Vi prøvede ikke før jeg havde fået en mens, så jeg ved ikke om det have kunne lade sig gøre allerede inden. Jeg tror dog ikke at jeg har haft ÆL mens mit hcg niveau har været højere end normalt. Den slags er nok individuelt. Jeg ville være tålmodig og vente på første mens og så teste derefter. Tester du mens der er hcg i kroppen kan både g-test og ÆL test vise falsk positiv... Jeg ville ikke holde mig fra at prøve i perioden hvis I har lyst kun vente med tests. Jeg ventede kun fordi at jeg gerne ville ramme april og frem, når nu det ikke blev en julebaby.... Så nu venter vi os til april

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.