Insemination - det værd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.119 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2021

Anonym trådstarter

Vi har været i udredning offentligt og fejler intet. Så har vi været til samtale og blev egentligt anbefalet ivf (fordi chancerne er større) og fordi vi uforklarligt ikke er lykkedes med nr. 2.

Men fordi æggene skal tages ud om formiddagen på den klinik, vi har kontakt til, så ramler det sammen med noget arbejde, som vi ikke kan tage fri fra i den første cyklus.

Insemination kan dog godt laves om eftermiddagen, så vi overvejer lidt at prøve et enkelt forsøg, mens vi venter på at kunne komme i gang med ivf. Men er det dét værd?

Jeg kan se lidt forskellige steder, at almindelige graviditetschancer for min alder (34 år) er ca. 12% naturligt pr. cyklus og for insemination er det ca. 12-15%. Der kan potentielt komme flere æg, men det er så mindre sandsynligt, at de befrugtes eller hvad?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2021

Anonym

Det er jo svært at sige ift statistik - jeg selv var igennem 6 insiminationer og jeg kender 4 hvor det lykkedes i første forsøg.

Ift om det er det værd - det er det vel altid i håbet om at lave en baby.

Anmeld Citér

5. oktober 2021

Anonym trådstarter

Det er jo svært at sige ift statistik - jeg selv var igennem 6 insiminationer og jeg kender 4 hvor det lykkedes i første forsøg.

Ift om det er det værd - det er det vel altid i håbet om at lave en baby.

Ja absolut Det er jo drømmescenariet at det lykkedes i første huk

Hvorfor fik i brug for hjælp? Jeg kan se, man anbefaler flere steder, at gå videre til IVF efter 3 mislykkedes inseminationsforsøg, men du fik 6?

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Anonym

Er alle forsøg ikke dét værd? Jeg kan ikke se hvad der taler i mod at give det et skud

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Altea

Er du startet på stimulation til ivf, eller hvordan skal det forståes? Normalt vil du jo stimuleres til at danne mange æg når de skal ud, så et ivf forsøg konverteres sjældent til insimination. Danner du bare tre æg, vil de fleste klinikker ikke insiminere, og så er det jo spildt.

Men man ved jo heller ikke om man har ægudtag på en lørdag eller søndag, i arbejder vel ikke døgnet rundt

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja absolut Det er jo drømmescenariet at det lykkedes i første huk

Hvorfor fik i brug for hjælp? Jeg kan se, man anbefaler flere steder, at gå videre til IVF efter 3 mislykkedes inseminationsforsøg, men du fik 6?

Fordi vi var i det private og jeg ikke fejler noget (vi er to kvinder) men da jeg blev insemineret 6 gang, da henviste hun os også videre til offentlige med henblik på ivf, men så langt kom vi ikke, hvilket jeg er glad for, for det er så meget mere omfattende og jeg synes det var rigelig hårdt med almindelig insemination.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Er du startet på stimulation til ivf, eller hvordan skal det forståes? Normalt vil du jo stimuleres til at danne mange æg når de skal ud, så et ivf forsøg konverteres sjældent til insimination. Danner du bare tre æg, vil de fleste klinikker ikke insiminere, og så er det jo spildt.

Men man ved jo heller ikke om man har ægudtag på en lørdag eller søndag, i arbejder vel ikke døgnet rundt

Øhm nej. Vi er ikke startet endnu. Vi kan bare se på kalenderen, at der ligger noget arbejde, vi ikke kan få fri fra, lige præcis der, hvor jeg ville skulle have taget æg ud plus minus nogle dage, så vi kan med meget stor sandsynlighed stå med hele forarbejdet hældt ud med badevandet. Det afhænger naturligvis af, om dagene forskyder sig, men jeg har relativt godt styr på min cyklus.

Klinikken tager kun æg ud om formiddagen, så alternativet var IUI-H, fordi de sagtens kan gøre dette om eftermiddagen.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Anonym

Personligt havde jeg sagt, at jeg havde det skidt og arbejdede delvist hjemmefra. Der er altid opgaver.

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Altea

Men ved ivf er din egen cyklus ikke i spil, og man venter på alle æg er klar. Så selv om du normalvis altid har æl på fx dag 15, så ved du ikke om du i ivf har udtag på dag 13 eller dag 20 ��

Men hvis det helt konkret er den ene cyklus i absolut ikke kan undværes på arbejde, så ville jeg vente en måned. Men det er noget I skal tage op - man er jo berettiget til at få fri til behandling, og I ved jo reelt ikke om det er noget i skal de næste 10 mdr, med 5 fremmøde dage på klinikken i hver cyklus

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Vi er selv lige blevet gravide i 2. IUI-H forsøg. Grunden til vi er i behandling er egentlig min kærestes sædkvalitet. Vi har fundet ud af at der skal gå i hvert fald 3 dage (og også flere) mellem hans udløsninger før der er bare lidt svømmere. Ved første inseminationsforsøg var der kun gået 2,5 dag og 3 mio oprensede sædceller. Ved 2. forsøg hvor det jo altså lykkedes (er 5+0 i dag) gik der 4,5 dag og 7 mio oprensede sædceller. Vi kunne formentlig godt have klaret den selv, men den viden har vi først fået efter vi startede i behandling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.