Uddannelses hjælp og opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg leder efter en lejlighedmen jeg er på uddannelseshjælp! Og der må man jo ikke have en opsparing på mere end 10 k

Bor pt hos nogle. 

Hvordan i alverden skal man få råd til lejlighed og møbler, når man ikke må have mere end det beløb? Job centreret snakkede om at jeg kunne søge om lån til indskud hos kommunen, men det dækker jo ikke mine udgifter til møbler

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej, jeg leder efter en lejlighedmen jeg er på uddannelseshjælp! Og der må man jo ikke have en opsparing på mere end 10 k

Bor pt hos nogle. 

Hvordan i alverden skal man få råd til lejlighed og møbler, når man ikke må have mere end det beløb? Job centreret snakkede om at jeg kunne søge om lån til indskud hos kommunen, men det dækker jo ikke mine udgifter til møbler

Der er jo ikke så meget at gøre hvis man skal følge reglerne. 

Hvis nu man havde en man stolede på og som ville hjælpe kunne man jo evt lægge sin opsparing hos den person. Altså lidt af gangen, og overføre et fast beløb til dem, så pengene ikke står på din konto. Og så når de skal bruges så have den person med ude og købe møbler osv så pengene ikke går over din konto. 

Det er snyd, men det kunne være en måde at gøre det på. 

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Hvis du er uden fast bolig må du gerne have en opsparing til depositum jf. arkivlovens 14, stk. 2. Men det kræver at du ikke har din egen bolig nu og her.

Kontakt dem der sidder med ydelse i din kommune og få vejledning om det.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Missyou

Jeg ville spare op hos en jeg stoler på. Det er imod reglerne ja, men de er sku så stramme at man u ulige kan hjælpe sig selv videre hvis man skal følge dem 100%

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Grøntrøje skriver:

Hvis du er uden fast bolig må du gerne have en opsparing til depositum jf. arkivlovens 14, stk. 2. Men det kræver at du ikke har din egen bolig nu og her.

Okay, det er jeg aldrig blevet informere om

Jeg har ikke min egen bolig, hvor jeg selv er skrevet på lejekontrakten men bor hos nogle.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg googlede lige og dette stod under punkt 14:

“Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.”

Så må det vel være sådan at jeg gerne må have opsparing til indskud og møbler?

Jeg snakkede med en fra jobcenteret i dag men hun kunne ikke svare på mit spørgsmål.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Jobcentret ved ikke meget om selve reglerne for udbetaling af ydelse.

Men ja det må du godt, men hvis jeg var dig ville jeg kontakte ydelsescenteret i din kommune så du får den helt rigtige vejledning i din situation.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Grøntrøje skriver:

Jobcentret ved ikke meget om selve reglerne for udbetaling af ydelse.

Men ja det må du godt, men hvis jeg var dig ville jeg kontakte ydelsescenteret i din kommune så du får den helt rigtige vejledning i din situation.

Tak, det vil jeg gøre

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym

Der er meget billigt i genbrug og på Facebook af møbler. Kan også være i lokale grupper at nogle vil give væk gratis så kan du spar en del til at starte med og du hjælper miljøet samtidig.

Det ser jeg tit.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.