Stoppe med at sove lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej, min datter  på 3 har de sidste par gange ikke ville sove lur, når jeg forsøger at putte hende i klapvognen som hun plejer. Heller ikke hvis vi ligger i sengen vil hun sove Jeg giver det altid et godt stykke tid, men hun vil ikke sove. Jeg ved de har hviletid i børnehaven, og der børnene enten i søvn eller hviler sig. Min datter sover ikke altid har jeg fået fortalt.

Jeg synes umiddelbart det er lidt tidligt hvis hun allerede skal skippe den lur. Hvor gamle var jeres børn, da de droppede luren?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2021

Anonym

Vores datter på 2 år springer ofte middagsluren over både i vuggestuen og herhjemme. Vi tænkte det var tidligt, og det sagde primærpædagogen også, at det er. Men at vi skal bruge 10 min på at forsøge og ellers bare lave noget andet. Hun er ikke træt eller hængende resten af dagen. Hun sover dog en times tid tidligere de dage hun ikke får middagslur. Det passer os meget godt, fordi hun så sover inden kl 20. 

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores datter på 2 år springer ofte middagsluren over både i vuggestuen og herhjemme. Vi tænkte det var tidligt, og det sagde primærpædagogen også, at det er. Men at vi skal bruge 10 min på at forsøge og ellers bare lave noget andet. Hun er ikke træt eller hængende resten af dagen. Hun sover dog en times tid tidligere de dage hun ikke får middagslur. Det passer os meget godt, fordi hun så sover inden kl 20. 

Okay, ja men der er bare det at hvis hun ikke har sovet lur, og vi skal ud og køre i bil, så falder hun i søvn der. Men ikke derhjemme i sengen eller i klapvognen

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Okay, ja men der er bare det at hvis hun ikke har sovet lur, og vi skal ud og køre i bil, så falder hun i søvn der. Men ikke derhjemme i sengen eller i klapvognen

Det gør vores datter også indimellem. Så får hun lov til det. Det går ikke ud over de øvrige rutiner mere.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker overhovedet ikke at 3 år er tidligt at droppe lur, det er meget gennemsnit, måske lidt senere end gennemsnittet.

Ingen af mine har sovet lur i børnehaven, den ældste droppede lur, da han var 2 et halvt. Nr 2 var lidt ældre, måske 2 år og 8 måneder.

Nr 3 sover stadig 2 år og 3 måneder og fortsætter i hvert fald året ud tænke jeg.

Det er kun nr 2 som en gang eller to er faldet i søvn foran tv efter vuggestue/børnehave, men det har kun lige været i starten, de kommer hurtigt ind i en rytme

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min bliver 3 den 19. Okt. hun sover ikke lur herhjemme. I vuggestuen sov hun ca 1 1/2 time. Nu er hun lige startet i BH og de sagde at det er helt normalt at de dropper luren når de starter dernede. 

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym

Min datter var 2 år, 11 måneder og 2 uger gammel
Så gad hun ikke det mere.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Min datter som bliv 3 for en måned siden er akkurat lige stoppet med lur for ca 1 uge siden. Synes ikke det er for tidlig at droppe  lur i den alder.

Anmeld Citér

4. oktober 2021

TLO

3 år og 3 mdr var vores søn  da han stoppede med lir i børnehaven. Den første måneds tid især faldt han i søvn, hvis vi kørte mere end 10 min, så nogle dage kørte vii f.eks til mormor (ca 35 min tur), for så gik det ikke udover hans humør, der ellers blev påvirket af flere dage uden lur- vi tog oftest også en lur lørdag eftermiddag sammen.

Han blev(og bliver) hentet kl 15, så en kort lur på hverdage gjorde ikke noget ift sovetidspunkt om aftenen, og lørdag kunne vi jo putte ham senere, hvis han tog en lur på et par timer

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vores datter var ca. 3 1/2 år, da vi droppede middagsluren. 

Overgangen var lidt svært. Der var ingen problemer med at få hende til at sove lur i BH, men gjorde hun det, så kunne vi næsten ikke få hende til at sove om aftenen, og omvendt, hvis hun ikke sov lur, så faldt hun i søvn kl. 17 derhjemme og nåede nogle gange ikke engang aftensmaden. 
Så vi startede ud med lur hver anden dag i BH. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad vi gjorde herhjemme i weekenden.

De fleste andre børn i BH, der var på samme alder sov vist heller ikke lur, så som 3 årig er det meget normalt at droppe luren. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.