Taber sgu snart håret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Isabeau

Hej!

Da Stella kom ud, gik der et par dage før hun gad og spise. Sygeplejerskerne og lægerne sagde at hun havde fostervand i maven og af den grund havde kvalme og så er der jo ingen som har lyst til at spise, vel?

Jeg skrev fra nogle dage siden og bad om hjælp fordi min datter havde mavesmerter/kneb. Hun kunne ikke komme af med sin afføring. Nu er der så kommet rigtig godt gang i maven, jeg ammer mere og hun får kun MME (babymælk færdigblandet) ved 23.30 tiden, som manden giver hende, fordi jeg der sover, så jeg kan være "frisk" til at give hende igen ved 4 tiden

Mit problem er nu, at jeg tror hun igen har kvalme...? Hun smasker og rækker tunge. Hun skriger og vrider sig, spiser lidt ved brystet, og vrider sig lidt igen, spiser lidt mere og gylper det så op...

Nu endelig her kl. 19.45 fik jeg hende til og sove ved at "lulle" hende og synge for hende. Ellers havde hun ikke sovet siden kl. 15.00 til kl. 16.30.

Hvad er der galt med hende? Blir´ hun ved at græde og skrige og ikke rigtig vil spise, så ringer vi til lægen imorgen.

Der var vi ellers idag - hun har nemlig intet fejlet hele dagen, før hun vågnede der ved 16.30 tiden. Hun vejer nu 4.600 gram og er 54 cm. lang (5 uger gammel) Og er simpelthen så fin, sagde han.

Men hvad gør jeg? Har snart ikke mere hår tilbage eller flere tårer. prøver at bevare roen, men jeg/vi kan simpelthen ikke trøste hende, når det er værst med hende. Inden hun faldt i søvn, havde hun fået et bad for at berolige hende lidt. Før det havde hun grædt og skreget i næsten 20 min.! Det syns jeg er for længe, men heldigvis faldt hun til ro i det lune vand og hun faldt i søvn efter det...

Hjælp!

Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Tynen

Puha, det kan være så meget og det er bare bundfrustrerende når man står i det.

Stella (Altså, vores Stella   ) var selv sådan da hun var en måneds tid, og vi døjede faktisk med at hun havde skrigture hver aften.
Jeg var bundulykkelig og anede hverken ud eller ind. Vi kunne intet gøre.

Nu ved jeg ikke hvordan måltiderne ser ud hos jer hen af eftermiddagen/aftenen, men Stella spiste/hang ved mig fra kl. 17 til 23 hvor hun bare var vildt urolig, spiste lidt, vred sig, græd, gylpede, spiste, vred sig/græd, gylpede osv.
Vi var kommet ind i en ond cirkel hvor hun simpelthen overspiste.
Det endte med at vi gav hende en sut og holdte hende hen mht. måltiderne, så hendes mave kunne få lidt ro.

Noget andet jeg tænkte på var om hun måske er overtræt/overstimuleret?
Har du prøvet at svøbe hende lidt stramt i dynen, så hun får fornemmelsen af at være "inde i maven" igen?
Det hjalp rigtig meget på Stella.
Hvis jeg viste hun havde været længe vågen og begyndte at blive pyller/urolig/utilfreds, svøbte jeg hende mens jeg vuggede hende til ro i armene.
Det kunne tit tage en skrigtur i opløbet.

Aner ikke om det overhovedet er noget du kan bruge eller om du i forvejen gør de ting, men sender dig sgu lige en krammer!
Det er pisse hårdt når ens baby er bundulykkelig og man bare kan stå magtesløs og se på!

/Trine

Anmeld

27. oktober 2009

Pia

Det forløb du fortæller har vi også været igennem.

Vi fandt så ud af at vores datter havde kolik. og samtidig mavekneb/ svært ved og komme af med aff..

Den ene flaske mme hun får kan sagtens være ret hård ved hendes mave, når nu hun døjer med og komme af med aff. Så jeg ville hvis det var mig give hende grøn allomin, når hun får den ene flaske. Den er mere syrlig og er netop tiltænk til børn der ikke kan komme af med deres aff.

Hvis det virker som om hun har kvalme kan det både skyldes at hun ikke kan komme ordentlig af med aff.. Selvom du nu skriver at hun kommer af med meget, ja så kan hun altså godt sagtens lide af forstoppelse alligevel.. og det gir også kvalme.

Men det kan jo også være at hun overspiser.

Jeg ville kontakte min sp og tage en god snak med hende og så ville jeg få lægen til og lave et sundhedstjek på hende, så du ved at hun ikke fejler noget..

Kh Pia.. der kun kender alt for godt til det med og stå med et barn der skriger og man kan bare ikke trøset de små pus.. det er så hårdt og frygtelig..

Anmeld

27. oktober 2009

Maise

obs. munden for trøske.

Anmeld

29. oktober 2009

Isabeau

Hej igen.

Lægens vurdering; Kolik!

Anmeld

29. oktober 2009

Cris

Tynen skriver:

Puha, det kan være så meget og det er bare bundfrustrerende når man står i det.

Stella (Altså, vores Stella   ) var selv sådan da hun var en måneds tid, og vi døjede faktisk med at hun havde skrigture hver aften.
Jeg var bundulykkelig og anede hverken ud eller ind. Vi kunne intet gøre.

Nu ved jeg ikke hvordan måltiderne ser ud hos jer hen af eftermiddagen/aftenen, men Stella spiste/hang ved mig fra kl. 17 til 23 hvor hun bare var vildt urolig, spiste lidt, vred sig, græd, gylpede, spiste, vred sig/græd, gylpede osv.
Vi var kommet ind i en ond cirkel hvor hun simpelthen overspiste.
Det endte med at vi gav hende en sut og holdte hende hen mht. måltiderne, så hendes mave kunne få lidt ro.

Noget andet jeg tænkte på var om hun måske er overtræt/overstimuleret?
Har du prøvet at svøbe hende lidt stramt i dynen, så hun får fornemmelsen af at være "inde i maven" igen?
Det hjalp rigtig meget på Stella.
Hvis jeg viste hun havde været længe vågen og begyndte at blive pyller/urolig/utilfreds, svøbte jeg hende mens jeg vuggede hende til ro i armene.
Det kunne tit tage en skrigtur i opløbet.

Aner ikke om det overhovedet er noget du kan bruge eller om du i forvejen gør de ting, men sender dig sgu lige en krammer!
Det er pisse hårdt når ens baby er bundulykkelig og man bare kan stå magtesløs og se på!

/Trine

Vi har også haft så nogle ture om aftenen. Jeg besluttede for at ikke gør noget og bare lad ham amme så meget han ville. Jeg havde læst i flere stedder, at de har det sådan om aftenen og jeg har taget det som der kom. Du kan læse også lidt mere her:

http://www.crh.org/body.cfm?id=154

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

Isabeau skriver:

Hej igen.

Lægens vurdering; Kolik!

Skynd jer til en kiropraktor  øjeblikkelig virkning for vores dreng ..

Anmeld

29. oktober 2009

Isabeau

Moar ,,, skriver:

Skynd jer til en kiropraktor  øjeblikkelig virkning for vores dreng ..

Ja, det kan vel overhovedet ikke skade Det vil vi gøre. Knus!

Anmeld

29. oktober 2009

Lone Jakobsen

Isabeau skriver:

Hej igen.

Lægens vurdering; Kolik!

æv hvor jeg føler med dig.

stort herfra

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

Isabeau skriver:

Ja, det kan vel overhovedet ikke skade Det vil vi gøre. Knus!

Det skader slet ikke ,, Vi fik et nyt barn allerede få timer efter 1 behandling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.