Skilsmisse - flytte ud = miste ret til bopæl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2021

Anonym trådstarter

Kære alle 

Håber en som har stået i samme situation kan svare. 

jeg skal skilles. Vi bor i og ejer et hus sammen. Det er min mand der skal blive boende her, da jeg ikke har råd. Men jeg tør ikke flytte, jeg ved nemlig at far ønsker at få bopælen over børnene. 
Så vidt jeg kan læse mig frem til, så vil jeg miste retten til bopælen, hvis jeg fra flytter vores og børnenes fælles adresse - hvad fanden gør man så? Jeg kan jo heller ikke blive her forevigt? Vi bliver ikke enige om bopælen. 

Jeg ved at man kan få “delt” bopæl, men det tæller vidst ikke helt. 

børnene er henholdvis 1 og 6 år. De har lige tæt forhold til os begge. Far har været længe på barsel med den 1 årig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2021

Anonym

Hej

Det er rigtigt at folkeregistret i sidste ende kan afgøre at børnene skal have bopæl hos deres far hvis du fraflytter adressen og de bliver boende. 

Dog er der andet i CPR loven som går forud for den afgørelse, nemlig hvor børnene bor og opholder sig mest. Hvis I har en 7-7 ordning vil det nok ende til fars fordel, men hvis de er mest hos dig skal de registreres på din bopæl.

Mvh en tidligere folkeregister medarbejder

Anmeld Citér

1. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Kan man ikke lave en aftale på skrift ang samvær og bopæl som i begge skriver under på inden du flytter ud? Og så lad være med at flytte før du har noget permanent så du med det samme kan ændre adresse på dig og et eller begge børn 

Mange med to børn gør det at de hver har adresse på et af børnene. Så kan man betale børne bidrag til hinanden og trække det fra i skat 

Anmeld Citér

1. oktober 2021

RB90

I kan tage den i familieretshuset hvis ikke i kan blive enige  Jeg ville i hvert fald ikke flytte ud før det er på plads.. 

Anmeld Citér

1. oktober 2021

Anonym

Tag i familieretshuset hvis i ikke er enige.. jeg flyttede ud, og mistede med det samme bopælen på vores datter. Nu er det nærmest umuligt at få den, medmindre faderen opgiver den til mig. Jeg ville gerne have haft bopælen men jeg blev truet af min x mand.
Ellers kan i jo gøre sådan, at i deles så i har bopælen på et at jeres børn hver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.