Cyklus efter abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. september 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Det er nu 7 uger siden jeg fik en medicinsk abort pga. en MA. Jeg går stadig og venter på menstruation, så jeg ved at min cyklus er i gang igen. Det er virkelig frusterende. Har altid haft en stabil cyklus. Har pletblødt fem uger efter aborten og blev derfor scannet hvor livmoderen var tom, men det så ud til at der var mange æg som lå på en måde som så pco-agtig ud. Lægen sagde dig, at det også kunne skyldes at jeg lige havde været gravid. 
Hvornår startede jeres cyklus igen efter abort? Er bekymret for om der er noget galt der kræver behandling før jeg kan opnå graviditet igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Fik mens 3 uger efter abort

Anmeld Citér

29. september 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Desværre gik der 12 uger ved mig før min mens kom fordi hcg faldt langsomt. Har du fået målt dit hcg?

Anmeld Citér

29. september 2021

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Desværre gik der 12 uger ved mig før min mens kom fordi hcg faldt langsomt. Har du fået målt dit hcg?

Nej, det har jeg ikke. Men tester helt negativt på hcg test.

Anmeld Citér

30. september 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hej.

Det er nu 7 uger siden jeg fik en medicinsk abort pga. en MA. Jeg går stadig og venter på menstruation, så jeg ved at min cyklus er i gang igen. Det er virkelig frusterende. Har altid haft en stabil cyklus. Har pletblødt fem uger efter aborten og blev derfor scannet hvor livmoderen var tom, men det så ud til at der var mange æg som lå på en måde som så pco-agtig ud. Lægen sagde dig, at det også kunne skyldes at jeg lige havde været gravid. 
Hvornår startede jeres cyklus igen efter abort? Er bekymret for om der er noget galt der kræver behandling før jeg kan opnå graviditet igen.

Mellem 5 uger og 7 uger efter fik jeg mens. (Har mistet 3 gange).

Anmeld Citér

30. september 2021

Charl90

Det gik cirka 5 uger fra min SA til hcg var ude af kroppen. Du kan ikke regne med de negative tests for hcg kan falde virkelig langsomt til sidst.

For mig faldt det cirka 7000 - 500 - 50 - 24 - 12 - 5 - 2 . De første to var i samme uge og resten med én uges mellemrum.

Så de sidste uger ville jeg have testet negativ. Få dage efter hcg kom under 3 (normalt niveau) fik jeg en lille mens og så kom ÆL 15 dage senere og positiv test ved 3+5

Jeg har hørt at akupunktur kan kickstarte cyklus. Det gjorde min kollega efter SA.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.