Han fik en tudkop, da han var ca 10 måneder, eller 11. Der findes forskellige afhængig af alderen. Vi brugte dem fra Avent og nogle andre. I DK mener folk, at det er noget rigtig dårlig de der tudkopper, men vi har brugt dem meget. Ved bordet eller nogle andre gange har vi self. givet ham en kop eller glas. Men nogle andre gange fik han bare en tudkop. Han har drukket mere hver gang han har brugt den, og jeg synes, at det var vigtigt, at han fik rigelig med væske. Nogle gange har han fået den, mens vi var ud at lege, for det kunne jeg bare give til ham, når han blev torstig uden at skulle tænke, at han løb eller et eller andet mens han har haft koppen i hånden. Om natten vågnede han meget tit (og det gør han stadig en gang i mellem) og han har bedt om vand. Han får det i tudkoppen, for han drikker for hurtigt nogle gange og jeg skulle skifte hans nattøj for den blev våd et par gange. Han får bare tudkoppen og kan drikke så tosset og hurtig, som han vil. I bilen er også dejligt at have osv osv. Så her bruger vi både koppen og tudkop. Og der sker ikke noget forkert! 
Anmeld