Fra sutteflaske til drikkekop ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.912 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Sees

.. Ja, som overskiften siger - Hvornår gik jeres guldklumper fra sutteflaske til drikkekop ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

MetteLetten skriver:

.. Ja, som overskiften siger - Hvornår gik jeres guldklumper fra sutteflaske til drikkekop ?  

der skal bruges en helt anden teknik ved en drikkekop, så vi har ingen plan om at erstatte sutteflasken med denne :0) men en almindelig kop :0)

Anmeld

27. oktober 2009

NaFe

Feluca begyndte a få sin mælk af en almindelig kop da hun var 6 mdr... nu er hun snart 10 mdr, får sutteflaske om aften, ellers er alt a kop.

Anmeld

27. oktober 2009

Muffinmus

tja, Victoria har fået vand til sin grød fra et alm glas fra 3,5 mdr.....

Brugte ikke tudkop

Anmeld

27. oktober 2009

Cris

Han fik en tudkop, da han var ca 10 måneder, eller 11. Der findes forskellige afhængig af alderen. Vi brugte dem fra Avent og nogle andre. I DK mener folk, at det er noget rigtig dårlig de der tudkopper, men vi har brugt dem meget. Ved bordet eller nogle andre gange har vi self. givet ham en kop eller glas. Men nogle andre gange fik han bare en tudkop. Han har drukket mere hver gang han har brugt den, og jeg synes, at det var vigtigt, at han fik rigelig med væske. Nogle gange har han fået den, mens vi var ud at lege, for det kunne jeg bare give til ham, når han blev torstig uden at skulle tænke, at han løb eller et eller andet mens han har haft koppen i hånden. Om natten vågnede han meget tit (og det gør han stadig en gang i mellem) og han har bedt om vand. Han får det i tudkoppen, for han drikker for hurtigt nogle gange og jeg skulle skifte hans nattøj for den blev våd et par gange. Han får bare tudkoppen og kan drikke så tosset og hurtig, som han vil. I bilen er også dejligt at have osv osv. Så her bruger vi både koppen og tudkop. Og der sker ikke noget forkert!

Anmeld

27. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid får stadig sutteflaske, men til hendes mad og ellers når vi køre i bil så bruger hun tudekop.. Det er tudekoppen fra Tuperwere... Den kan jeg varmt anbefale. Der kommer kun noget ud når barnet sutter/ tygger på den.. og så er det næsten som en sutteflaske sut

Anmeld

27. oktober 2009

Vingummien

Har Emil aldrig rigtig brugt, han får et alm glas eller kop han kan sidde og drikke af. Tudekop har han kun fået hvis han har været syg og han har haft brug for mere væske så har det stået på stue bordet så han bare kunne tage det uden der kom vand ud over det hele hvis han tabte det. Ellers bruger vi det ikke.

Er lige så nemt at bruge alm glas, får går ikke længe før de selv forstår at holde om det

Anmeld

27. oktober 2009

vatten

Jeg har kun brugt sutteflasken til MME. Jeg har aldrig tænkt over, man kunne bruge den til at drikke vand af..

Så Mathias begyndte at drikke af kop, da han begyndte at få grød.

Anmeld

27. oktober 2009

LotteGabriella

vatten skriver:

Jeg har kun brugt sutteflasken til MME. Jeg har aldrig tænkt over, man kunne bruge den til at drikke vand af..

Så Mathias begyndte at drikke af kop, da han begyndte at få grød.

det sammer her, hun fik dog også lidt vælling til natflaske da hun ikke længere kunne blive mæt af MME natten over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.