Jeg har født for anden gang for 8 dage siden. Og jeg var også bange, da min første fødsel var frygtelig, og endte med voldsom blødning, operation og indlæggelse. Der var så mange ting der gik skævt - og jeg frygtede virkelig det værste.
Jeg hørte nogle meditationer/hypnoser i Hello Mind-appen. Det hjalp mig vildt meget til at få slapper af, og jeg kom til at stole mere på min krop. Jeg sagde fleste gang hed jordemoderen at jeg var bange. At jeg gerne ville føde selv, men at hvis der var optræk til noget der bare nærmede sig første gang, så ville jeg omlægges til KS. Hun var meget forstående og jeg fik det skrevet ind i mine papirer.
Da fødslen så kom, ja så var det bare en helt anden oplevelse! Det gik simpelthen totalt efter bogen. Jo, det gjorde rigtig ondt, og undervejs tænkte jeg sgu også "fuck helvede altså, jeg vil ikke!!!' - men jeg tror det er fuldstændig standart
Min første fødsel varede 46 timer fra vandafgang; denne gang var jeg i aktiv fødsel i ca 4 timer, og pressede i under 10 minutter. Jordemoderen var fuldstændig rolig hele vejen igennem, og da jeg gik lidt i panik til sidst fordi den sidste del var godt så stærkt, der hjalp hun mig virkelig, og hun kunne fornemme min angst. Min anden fødsel var en god oplevelse; smerter, ja! Men slet ikke på sammen måde som første gang.
Vi har klar til at tage hjem igen små 5 timer efter fødslen, og alt er gået så godt. Tro på at du også kan få en god oplevelse denne gang, for det kan du!
Anmeld
Citér