Stor krammer til dig
Det lyder som mig ved andet barn. Jeg følte mig så ensom når jeg havde afleveret den store i børnehaven. Det var en frygtelig følelse. Jeg havde brug for at fylde mine dage med noget, men samtidig syntes jeg det var enormt svært at komme ud af døren fordi han ikke lige var den nemmeste baby. Han græd meget og sov dårligt. Det var rigtig dejligt for mig at starte i mødregruppe, og de var meget søde og forstående.
Jeg havde det som dig at jeg savnede min store dreng. Jeg havde så dårlig samvittighed over at lillebror kom og tog vores tætte bånd fra os. Eller sådan føltes det jo. Jeg tror det bunder i at man egentlig savner den tid man havde med bare ét barn man kunne give fuld opmærksomhed og fordi det jo var det kendte og trygge. Nu skal man pludselig finde en ny rolle til sig selv og det store barn, og man skal finde nye rutiner i hverdagen.
Min mand var så god til at støtte og han tog meget over så jeg kunne få alenetid og tid med den store. Og så lavede han en aftale med sit arbejde om at arbejde hjemmefra nogle dage om ugen. Det var så dejligt at han bare var der så jeg ikke følte mig så ensom. Da baby var 3 mdr kom corona og min mand var hjemme hver dag. Det var virkelig det der reddede mig og nærmest fra den ene dag til den anden forsvandt de negative tanker.
Inden alt det med corona kom, havde jeg også aftaler med mine forældre om at de kom så tit som muligt. Ikke fordi vi havde noget på programmet, men bare at de var der var en kæmpe hjælp.
Jeg var også skrevet op til noget gruppeterapi, men jeg nåede ikke noget, da corona jo lukkede det hele.
Ellers havde jeg glæde af en Facebook side der hedder noget med "Når det gør ondt at blive mor"
Det skal nok blive bedre, men det er hårdt at være i lige nu. Jeg håber du har en god sp der også kan hjælpe dig
Anmeld
Citér