Dagens besynderlige spørgsmål:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

ekzunz

Når nu en mor vælger at sige til sin søn på 15 at hun skal opereres fordi hun er ved at tabe sin livmoder - kan jeg så ikke godt gå udfra at det er en nedsunken livmoder hun taler om??

Det er bare så jeg ved hvordan jeg skal tale med ham om det. Han spørger jo om det gør ondt osv......

Eller har i andre forslag til hvad hun evt. kan fejle??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

N&J

Jo det var ihvertfald min første og eneste tanke.. det er da godt nok nogle svære spørgsmål du får..

Anmeld

27. oktober 2009

ekzunz

- skriver:

Kan ikke komme i tanke om andet i hvert fald..

Men hvorfor har hun ikke selv snakket med ham udover bare at den falder ud?

Tja....hvis jeg bare vidste det. Hun taler helst ikke med sine drenge, han nåede bare at fange hende på msn. Og hun fortalte ikke andet - og han er bekymret...

Anmeld

27. oktober 2009

ekzunz

NikitasMoar skriver:

Jo det var ihvertfald min første og eneste tanke.. det er da godt nok nogle svære spørgsmål du får..

Ja - man bliver nogen gange spurgt om det mærkeligste - du kan godt glæde dig

Anmeld

27. oktober 2009

Cris

Altså, han er ikke en lille dreng og kan forstå. Min søster fik fjernet hendes livmoder og hendes dreng var 17 dengang. Hun har haft en cyste som var blivet alt for stor. Da hun var 43 og ikke skulle få flere børn besluttede de, at det var bedre at fjerne hele livmoder. Og hun har forklaret det, som det var til ham. På en meget naturlig måde. Man behøver ikke at lave historien om, hvis du ved, at det ikke bliver farligt for dit liv.

Anmeld

27. oktober 2009

ekzunz

- skriver:

Øv, du så papmor eller?

Og det hans bio mor der skrev det?

Skal lige forstå det rigtigt?

Men synd overhovedet at sige noget hvis ikke man fortæller færdig...

Ja - jeg går jo bare udfra at alle kender vores familie forhold

Men ja - jeg er hans papmor og han bor her hos os, og deres mor er ikke særligt interesseret i sine børn - desværre.

Det er ikke så gennemtænkt at fortælle den slags til sine børn uden at fortælle færdigt.....

Jeg må hellere google lidt på nedsunken livmoder så han kan få en ordentlig forklaring - og ro i sindet

Anmeld

27. oktober 2009

ekzunz

Cris skriver:

Altså, han er ikke en lille dreng og kan forstå. Min søster fik fjernet hendes livmoder og hendes dreng var 17 dengang. Hun har haft en cyste som var blivet alt for stor. Da hun var 43 og ikke skulle få flere børn besluttede de, at det var bedre at fjerne hele livmoder. Og hun har forklaret det, som det var til ham. På en meget naturlig måde. Man behøver ikke at lave historien om, hvis du ved, at det ikke bliver farligt for dit liv.

Du har misforstået. Han har fået noget at vide af sin biologiske mor, men hun har ikke fortalt færdigt - og så er han jo bekymret. Det bliver børn jo når deres forældre er syge - ihvertfald hvis man ikke taler med dem.

Jeg har ikke tænkt mig at lave om på noget, jeg skulle bare lige høre om hun kunne mene noget andet end nedsunken livmoder.

Så jeg forsøger såmænd bare at give ham en ordentlig

forklaring

Anmeld

27. oktober 2009

N&J

Znuzke skriver:

Du har misforstået. Han har fået noget at vide af sin biologiske mor, men hun har ikke fortalt færdigt - og så er han jo bekymret. Det bliver børn jo når deres forældre er syge - ihvertfald hvis man ikke taler med dem.

Jeg har ikke tænkt mig at lave om på noget, jeg skulle bare lige høre om hun kunne mene noget andet end nedsunken livmoder.

forklaring

Alts¨å på plejehjemmet hvor jeg var, var der en del der havde nedsunket livmoder og jeg tror så længe der ikke er kræft indvolveret så er det bare ubehageligt, man kan jo nærmest se den, men okey det er også på vildt gamle mennesker, men det at få fjernet livmoderen var da min mormor fik det en rutineoperation, og gik helt fint til tros for at hun var ret gammel på det tidspunkt.. men ved faktisk ikke om de kommer i nakose eller ej.. sjovt nok så syntes jeg ikke at hun var.. men bob bob bob.. du må hellere google det. men hvor er det dejligt at han kommer og spørger dig om det.. også selvom det burde være hans mor der informerede om det.. god papmor og sætte alt det i værk bare for at svare ham..

Anmeld

27. oktober 2009

Cris

Znuzke skriver:

forklaring

Jeg har læst det bedre nu, jeg har været lidt for hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.