Bør jeg droppe spinning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg gik til spinning inden Corona lukkede fitness centrene. Nu er jeg startet igen, men er godt nok i tvivl, om jeg bør holde pause fra det mellem 2+0 og 4+0 hver måned. Om det er for hård en motionsform til, at jeg påvirker implantation. Vi har prøvet et år og der har jeg jo så af gode grunde ikke kunnet spinne, men jeg synes også, at mit liv skal gå videre... At projekt baby fylder meget, hvis jeg hver måned skal tænke over alkohol og motion osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2021

Anonym

Cykling, herunder spinning, er en af de motionsformer, som man sagtens kan fortsætte med under graviditet - dog selvfølgelig tilpasset ens form og fysik  Så umiddelbart tænker jeg at du bare skal fortsætte - at være i god form er også godt for fertiliteten. Det kan først blive en udfordring for fertiliteten, hvis man overtræner og dyrker træning på et højt (elite) plan, hvor man sjældent har menstruation, det sagde min gynækolog i hvert fald

Anmeld Citér

26. september 2021

Frizzy

Vores fertilitetslæge sagde at jeg ikke skulle dyrke træning hvor pulsen kommer højt op i de første uger - fra ægoplægning til uge 5-6.

Men hvis I har regelmæssig og hyppig sex ville jeg blive undersøgt,  hvis du efter et år ikke er blevet gravid. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Vores fertilitetslæge sagde at jeg ikke skulle dyrke træning hvor pulsen kommer højt op i de første uger - fra ægoplægning til uge 5-6.

Men hvis I har regelmæssig og hyppig sex ville jeg blive undersøgt,  hvis du efter et år ikke er blevet gravid. 

Vi er blevet undersøgt og er desværre bare uforklarligt barnløse :/
Så nu er det sidste skud inden fertilitetsbehandling, trods pæne tal hele vejen rundt. Vi har en fælles datter i forvejen, som kom hurtigt.

Anmeld Citér

29. september 2021

Anonym

Vil klart anbefale dig Ikke at droppe motion og i dette tilfælde spinning. Motion er så vigtigt. Både før, under og efter graviditet. Mange siger man ikke må dyrke motion op til eller under - men det er en skrøne! Du må gerne og det er kun godt for dig  du skal gøre det din krop er vant til. Hvis det er spinning, så forsæt endelig. Hilsen en der uddannet inden for området og arbejder med det til dagligt.  

Anmeld Citér

1. oktober 2021

Anonym

Nu er jeg ikke ekspert eller læge jo, men alle de steder jeg har læst om fertilitet, står der at man skal passe på med hård motion, da det kan påvirke hormonerne, så personligt havde jeg helt droppet spinning. Ikke kun i en periode i hver cyklus, da hormonerne hele perioden jo har betydning. Selvfølgelig ville jeg ikke droppe motion, men er der ikke en anden type du kan dyrke, som ikke er så intensiv som spinning?

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jo, det andet jeg dyrker er vægtløftning, men det tænker jeg heller ikke er godt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.