Håndkøbsmedicin kontra COVID vaccine - skadelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
10 svar
17 synes godt om
26. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Er nedenstående noget i tænker over:

smertestillende håndkøbspiller mistænkt for at skade fostre i henhold til 30 internationale studier fra 1995 til 2020.

25 års studier ved håndkøbsmedicin kontra COVID vaccination til gravide baseret på studier fra marts 2021 dvs. 5 måneder.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/smertestillende-haandkoebspiller-mistaenkes-skade-fostre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2021

Sprit25

Boyz2 skriver:

Er nedenstående noget i tænker over:

smertestillende håndkøbspiller mistænkt for at skade fostre i henhold til 30 internationale studier fra 1995 til 2020.

25 års studier ved håndkøbsmedicin kontra COVID vaccination til gravide baseret på studier fra marts 2021 dvs. 5 måneder.

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/smertestillende-haandkoebspiller-mistaenkes-skade-fostre

Jeg forstår ikke helt sammenhængen? 

Der står, hvis taget over længere tid, KAN det skade? Det er vel de færreste, der tager over længere tid? 

Ja COVID vaccinen kom hurtigt, men der var forskning igang ift andre respiratoriske sygdomme, samtidig er der jo sat all in på vaccinen? 

Men ja jeg tænker, da over det medicin jeg tager. Jeg tager sjældent Panodil, ipren osv. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2
Sprit25 skriver:

Jeg forstår ikke helt sammenhængen? 

Der står, hvis taget over længere tid, KAN det skade? Det er vel de færreste, der tager over længere tid? 

Ja COVID vaccinen kom hurtigt, men der var forskning igang ift andre respiratoriske sygdomme, samtidig er der jo sat all in på vaccinen? 

Men ja jeg tænker, da over det medicin jeg tager. Jeg tager sjældent Panodil, ipren osv. 

Jeg tænker, efter 20- 25 år kommer det frem, at der er bivirkninger ved håndkøbsmedicin. 

hvad med langtidsbivirkninger ved covidvaccinen - tænker I ikke over at de kan komme frem om 5-10 år?

om medicinen er taget over lang tid eller som vaccinen 2-3 gange er ligegyldigt i denne sammenhæng. Det er ideen om, at langtidsbivirkninger først kommer frem efter 20 - 25 år. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Sprit25

Boyz2 skriver:

Jeg tænker, efter 20- 25 år kommer det frem, at der er bivirkninger ved håndkøbsmedicin. 

hvad med langtidsbivirkninger ved covidvaccinen - tænker I ikke over at de kan komme frem om 5-10 år?

om medicinen er taget over lang tid eller som vaccinen 2-3 gange er ligegyldigt i denne sammenhæng. Det er ideen om, at langtidsbivirkninger først kommer frem efter 20 - 25 år. 

Jo naturligvis tænker jeg, da over det. Men corona kan også give en ret træls langtidsbivirkning... døden... 

Normalt vil jeg ikke tage corona vaccinen og jeg ønsker ikke en booster vaccine. Men da jeg rundede test 32 på et år. Tog jeg vaccinen. 

Men er altså jo. Måske om 25 får jeg en bivirkning, måske ikke

Anmeld Citér

26. september 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jo naturligvis tænker jeg, da over det. Men corona kan også give en ret træls langtidsbivirkning... døden... 

Normalt vil jeg ikke tage corona vaccinen og jeg ønsker ikke en booster vaccine. Men da jeg rundede test 32 på et år. Tog jeg vaccinen. 

Men er altså jo. Måske om 25 får jeg en bivirkning, måske ikke

Det var bare det jeg gerne ville vide, om andre end jeg gjorde sig tanker - og hvilke tanker, de gjorde sig.

hvorfor vil du ikke have booster shot ?

Anmeld Citér

26. september 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nej, jeg tænker ikke over langtidseffekter af medicin generelt. Jeg sørger for kun at tage det medicin som er nødvendigt, dvs. jeg tager sjældent smertestillende og så meget andet. Men tanker omkring mulige langtidsbivirkninger bidrager intet positivt til mit liv. Fornylig blev jeg nødt til at få en stivkrampe-vaccination pga et dyrebid. Det kunne man da også bruge utroligt lang tid på at bekymre sig om, men jeg vælger at tro på at forarbejdet er grundigt nok.

Jeg synes det påfaldende hvor bekymrede en del folk (ikke i denne tråd) er for effekter af lige præcis Covid vaccinen, men gladeligt fylder sig med alt mulig andet. Hele Ivermectin balladen er et godt eksempel.

Men jeg tager gerne mod booster vaccinen når det bliver relevant for min aldersgruppe og jeg har også sagt ja tak til influenza-vaccine tilbud gennem mit arbejde.

Anmeld Citér

26. september 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ja lidt. Jeg født før jan. 21 og har valgt at vente med vaccine til jeg er færdig med at amme. Fordi. Jeg kan se det var først i 2010 man godkendt influenza vaccine til gravide og dem der ammer. Det tog dem Ca. 5 år at finde frem til det.

Så kan ikke se hvordan 1 år er nok.

Derudover ved man endnu ikke med 100%hvad der er i mælken. Hvordan kan de være 100%på det ikke gemmer sig i den del de ikke kender. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Sprit25

Boyz2 skriver:

Det var bare det jeg gerne ville vide, om andre end jeg gjorde sig tanker - og hvilke tanker, de gjorde sig.

hvorfor vil du ikke have booster shot ?

Fordi, som det er lige nu, er pandemien under kontrol. Jeg lever normalt så vil jeg hellere at vi giver vacciner til de lande, der ikke har. Hvis vi ikke får vaccineret de lande, der ikke har vacciner. Jamen så kommer vi aldrig over det her cirkus

Anmeld Citér

26. september 2021

Cirkeline87

Jeg er godt nok hverken gravid eller ammer men tænker stadig over mit forbrug af smertestillende og andre medicin og tager det kun hvis det virkelig er nødvendigt for lige mange hvilken form for medicin vi snakkede om har det en eller flere bivirkninger og der er også bivirkninger ved alle   Vaccinationer min far blev syg at Influenza vaccine for to år siden til gengæld mærker han ikke noget til sine 2 covid 19 vaccine stik   hvilket jeg heller ikke selv gjorde  så Jeg tænker der er en risiko ved alt ting  også må man gøre op med sig selv om man vil tage den risiko der er eller ej

Anmeld Citér

26. september 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Nu er der jo enormt forskel på vacciner og andre typer medicin, og hvordan det påvirker kroppen. En vaccine giver en immunrespons, det er ikke aktive stoffer som sådan. 

Det tog længere tid med influenzavaccinen, da der ikke var samme økonomiske opbakning eller samme antal mennesker, der har fået den. Der er millioner af mennesker, der er vaccineret i dette tilfælde. 

Så nej. Jeg var bekymret i starten, men fandt ikke nogle faglige argumenter for at være det og er helt tryg ved vaccinen. Især da den er godkendt af fagpersoner med meget større indsigt end mig selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.