Flytte og opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. september 2021

Anonym trådstarter

Hej, jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget man egentlig skal have sparet op i forbindelse med en flytning. Her tænker jeg i forhold til indskud plus møbler og diverse ekstra udgifter

Det drejer sig om en leje lejelighed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Det kommer meget an på hvor dyr lejligheden er og hvor meget du kan ordne selv/få venner og familie til. Du skal nok regne med 6 gange den månedlige husleje. 3 måneders forudbetalt plus 3 måneder i depositum er det maksimale en udlejer må tage og standard de fleste steder. 

Selve flytningen kan gøres gratis hvis du får venner og familie til at hjælpe men ellers nogle tusinde alt efter hvor meget du har og hvor lang tid det tager. Måske du også skal sætte noget af til lidt nye møbler og indretning, som passer med den nye lejlighed. 

Anmeld Citér

23. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det kommer jo helt an på, hvad huslejen ligger på i den lejlighed. 

Som regel skal du betale depositum svarende i 3 måneders husleje, Forudbetalt leje på 1 måned og 1. måneds husleje. Dvs. regn med et beløb svarende til 5 måneders husleje. Så der er jo stor forskel på, om du lejer en lejlighed til kr. 4.000,- om måneden eller en til kr. 10.000,-

Møbler er jo også ret individuelt. Er du fx til genbrug eller Ikea møbler eller designermøbler. Eller noget midt imellem. 

Men en 40-50.000 kr. er vel et sted at starte. 

Anmeld Citér

23. september 2021

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Det kommer jo helt an på, hvad huslejen ligger på i den lejlighed. 

Som regel skal du betale depositum svarende i 3 måneders husleje, Forudbetalt leje på 1 måned og 1. måneds husleje. Dvs. regn med et beløb svarende til 5 måneders husleje. Så der er jo stor forskel på, om du lejer en lejlighed til kr. 4.000,- om måneden eller en til kr. 10.000,-

Møbler er jo også ret individuelt. Er du fx til genbrug eller Ikea møbler eller designermøbler. Eller noget midt imellem. 

Men en 40-50.000 kr. er vel et sted at starte. 

Ja, de 40-50 tusind er også det jeg har tænkt kunne være passende. Jeg frygter dog lidt den del med møblerne, som den “tunge udgift” Jeg er ikke til designer møbler, men mere til brugt og Ikeas udvalg.

Og så er jeg ikke særlig god til at samle møbler, så der skal nok betale mig lidt fra det og trække på mit netværk

Anmeld Citér

23. september 2021

Ananas

De gange jeg har flyttet har det været for omkring 20-30.000 og så har jeg fået/købt brugte møbler meget billigt

Anmeld Citér

23. september 2021

Anonym trådstarter

De gange jeg har flyttet har det været for omkring 20-30.000 og så har jeg fået/købt brugte møbler meget billigt

Okay sejt Havde regnet med jeg skulle op på 50-60 tusind før det kunne lade sig gøre. Men det afhænger jo også af mange ting

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.