I.E.K. skriver:
Nogen der så programmet om "Grannys house" ? De laver rigtigt flotte kager, flere hvor der var nøddedrys på kagens lodrette sider hele vejen rundt. Min logiske sans kan ikke helt knække koden til hvordan de får det på og hvad de "sætter det fast i". Nogle der har prøver den form for pynt. 
PS. Nogle derkender de der regler for husblads de lige kan give mig. Går altid galt og er ved at være lidt dyrt. Er det noget med at man kan købe flydende gelatine og komme i i stedet, og i så fald hvor køber man det?
Det med nøddekanten kan jeg ikke svare på, men altså når du bruger husblas skal du gøre følgende:
Læg i blød i koldt vand i ca 15 min
tag en kasserolle og tag husblassen op med vandet der hænger ved, ikke vride eller noget, der må gerne komme en god portion vand med
Varm så husblassen op i gryden mens du vipper gryden op og ned.
Når husblassen er akkurat så varm at du ikke brænder fingrene, er den klar til brug.
Bland så husblassen med f.eks. citronsaften, hvis det er citronfromage du laver eller hvis det er mousse så tag en lille del af mousseblandingen og bland husblassen deri, hovedsagen er at husblassen ikke bliver kølet ned i en for stor en masse, for så klumper det sgu... ;0)
Så blander du bare husblasblandingen i den øvrige masse og voila, perfekt resultat!!
Denne metode er aldrig gået galt for mig... ;0)
Hilsen Line, der er køkkenuddannet... ;0)
Anmeld