Inseminering, hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg ønsker at få et barn med min ven, og vi har aftalt at jeg skal insemineres på en klinik. Men hvordan foregår det?

Skal jeg først henvises af læge? Skal man have medicin, hvordan finder de ud af hvornår man skal insemineres osv?

Hører meget gerne fra nogen der har prøvet det ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2021

Anonym

Nu kender jeg kun til behandling i det private, fordi jeg arbejder i privat fertilitetsklinik - så er ikke sikker på hvordan det fungere i det offentlige, men kan forsøge at beskrive hvordan det fungerer hos os

når du ønsker at blive insemineret med en ven, kan man vælge at betragte ham som kendt donor. I tilfælde af at du er enlig, vil han som kendt donor stadig blive betragtet som far til barnet. 
Til at starte med skal i begge have en indledede samtale, og han skal have taget diverse prøver samt have lavet en donorudredning. Når alt det er på plads, skal han aflevere en sædprøve som skal oprenses og nedfryses (de skal altid fryses ned når det er kendt donor). 
når så du har ægløsning skal han underskrive et dokument hvor der står at du gerne må anvende hans sæd. Så bliver du insemineret og så håber man at det lykkes

Man kan finde sin ægløsning ved at teste på ægløsningstests, eller ved at bliver fulgt med scanninger og så få en ægløsningssprøjte

jeg håber det svarede på lidt spørgsmål

Anmeld Citér

17. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu kender jeg kun til behandling i det private, fordi jeg arbejder i privat fertilitetsklinik - så er ikke sikker på hvordan det fungere i det offentlige, men kan forsøge at beskrive hvordan det fungerer hos os

når du ønsker at blive insemineret med en ven, kan man vælge at betragte ham som kendt donor. I tilfælde af at du er enlig, vil han som kendt donor stadig blive betragtet som far til barnet. 
Til at starte med skal i begge have en indledede samtale, og han skal have taget diverse prøver samt have lavet en donorudredning. Når alt det er på plads, skal han aflevere en sædprøve som skal oprenses og nedfryses (de skal altid fryses ned når det er kendt donor). 
når så du har ægløsning skal han underskrive et dokument hvor der står at du gerne må anvende hans sæd. Så bliver du insemineret og så håber man at det lykkes

Man kan finde sin ægløsning ved at teste på ægløsningstests, eller ved at bliver fulgt med scanninger og så få en ægløsningssprøjte

jeg håber det svarede på lidt spørgsmål

Det gav rigtig meget svar på de ting jeg har gået og spekuleret over, så tusind tak fordi du gav dig tid til at svare

Anmeld Citér

18. september 2021

Frizzy

Du kan jo prøve derhjemme først med en sprøjte fra apoteket. 

Anmeld Citér

18. september 2021

Charl90

Du kan jo prøve derhjemme først med en sprøjte fra apoteket. 

Det tænkte jeg også var lidt lettere at starte med finde ægløsning, han laver udløsning i beholder og holder det kropsvarmt, ned i sprøjten og så inseminering selv.

Man kunne da lige prøve inden man skal igennem hormonsprøjter mm...

Anmeld Citér

18. september 2021

Frizzy

https://graviditet.dk/hjemmeinseminering

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.