Ville du søge jobbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
5 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg har et kæmpe dilemma. 

Jeg vil gerne søge en nyoprettet mellemleder stilling på min nuværende arbejdsplads. Det er en sjælden mulighed, så det er nu eller måske om 5+ år. Jeg har ventet 4 år på denne mulighed og taget efteruddannelse med den stilling i baghovedet. 

Problemet er at vi ikke sansynligvis ikke kan få ansatte til den stilling jeg vil forlade. Vi er allerede underbemandet med 2 ubesatte stillinger i min nuværende funktion. 

Så jeg efterlader en kollegagruppe som bliver presset mere end de kan holde til. For at blive deres leder og stå med deres frustration.

Samtidig risikerer jeg at der vil komme opsigelser pga presset, for så vil der være så få ansatte at lederjobbet bliver overflødigt i organisationen. 

Hvis jeg ikke søger stillingen vil jeg være så uendeligt misundelig på enhver udefrakommende der får min drømmestilling. Men medvirker jeg indirekte til at nedlægge min afdeling, er der jo ikke noget job :-(

Hvad katten stiller jeg dog op ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2021

Anonym

Er der mon risiko for, at du ikke bliver taget i betragtning til stillingen, nu hvor situationen er, som den er? 

Anmeld Citér

16. september 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Søg den, og gør så en kæmpe indsats for at få ansat nyt personale, og få skabt en ny kultur. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. september 2021

Anonym trådstarter

Er der mon risiko for, at du ikke bliver taget i betragtning til stillingen, nu hvor situationen er, som den er? 

Det ved jeg faktisk ikke. For jeg er ret oplagt og uden tvivl kvalificeret bla pga efteruddannelsen. Så det er svært at forudsige om øverste ledelse tør tage chancen. 

Det er i mine overvejelser at springe ud i det og bare søge og så er det jo i sidste ende øverste ledelse, der beslutter om de tør. 

Hvis vinden vender og vi får ansat folk på de ledige stillinger, så er jeg det rigtige valg. Men det er et sats i vores fag :-(

Anmeld Citér

16. september 2021

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Søg den, og gør så en kæmpe indsats for at få ansat nyt personale, og få skabt en ny kultur. Vh Stine 

Det gør jeg nok også. For uanset resultatet, vil jeg nok fortryde hvis jeg ikke i det mindste forsøger. 

Anmeld Citér

16. september 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville aldrig søge en lederstilling et sted, hvor jeg selv har været en del af ‘arbejderne’. 
Jeg synes det er alt for problematisk, at tage en lederhat på, foran dem man lige har været på gulvet med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.