Mulig igangsættelse før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.555 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. september 2021

Sasja94

Hej alle

Er der nogen der har erfaring med igangsættelse før tid?

Jeg er i dag 37+3, så graviditeten er egentlig fuldkommen.
Jeg har svær bækkenløsning og rigtig stærke plukveer.
Ved sidste jordemoder besøg fik jeg af vide, at hvis smerterne blev uudholdelige og gik ud over psyken, kunne vi tale om en mulig igangsættelse før tid.

Jeg skulle se de næste par uger an, var til jordemoder i mandags, og er der ikke sket noget, kan der evt. søges om igangsættelse.
To dage senere er smerterne taget til, og jeg bryder sammen i gråd flere gange om dagen, fordi smerterne er så voldsomme og stærke. Jeg fik besked på at tage Panodil, men de virker ikke.

Hvad gør man i en sådan situation?
Jeg har en søn på 3 som er meget mor syg lige pt, og jeg kan kun være der for ham i begrænset omfang, hvilket jeg kan mærke, påvirker ham ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2021

Missyou

Jeg blev sat igang 38+1 første gang og 37+1 anden gang. Men det skyldtes problemer hos barnet og ikke mig. 
MEN- jeg ville til enhver tid bide tænderne sammen og gå de sidste uger ud hvis det “kun” var mig der havde det skidt og ikke barnet. selvom det var indenfor termin var ingen af mine klar til at blive født og det resulterede i lange indlæggelser, sondemad og c-pap og afskillelse.. ingen af dem havde kræfter til at spise selv og var bare slet ikke klar… det er virkelig hårdt at være vidne til. 
så selvom det er hårdt lige nu vil jeg på det kraftigste råde dig til at holde ud. Jeg ville give min højre arm for at få lov at føde et barn til termin- eller måske endda en uge senere 

Anmeld Citér

15. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Der er ingen faglige dygtige jm der vil synes at en igangsættelse er hensigtsmæssigt i uge 37. Hvis der udelukkende at tale om moderens bækkensmerter.

Det er velkårene for langt de fleste gravide de sidste uge af en graviditet.

Og der kan altså være stor forskel på barnets modenhed om det er født uge 37+kontra 39+ de sidste uger gør virkelig en verden til forskel for mange babyer.

Tror du må. Bide de sidste uger i dig. For dit barns skyld  

Anmeld Citér

15. september 2021

Winni1986

Først og fremmest: jeg føler virkelig med dig

Jeg ligger selv med bækkenløsning og har også en søn på 3 år - det er forfærdeligt og ekstremt smertefuldt.

Min jordemoder anbefalede fysioterapi, men ingen igangsættelse (jeg er også kun 35 uger henne). Derudover nævnte jordemoderen at man evt. kunne få en kørestol hjem, så du ikke ligger låst til enten sofaen eller sengen.

Jeg håber, at du kommer godt igennem den næste tid og at baby snart kommer ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.