Er der mon en tandlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
11 svar
1 synes godt om
14. september 2021

Anonym trådstarter

Aaaaav - var ved tandlægen idag, fordi jeg havde ondt i min visdomstand. 
den skal, hives ud, fordi den er flækket

den sidder i overmunden og min tandlæge siger, at det er ukompliceret og at den sidder ‘perfekt’ til at hive ud. 
men… jeg er SÅ nervøs!!! 
hvordan er eftervirkninger efter sådan en Tur? Hvor hurtig er jeg ‘normal’ igen? 
Den skal først ud på tirsdag….. men overvejer at spørge efter en akuttid i morgen. Det gør så vanvittig ondt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg fik hevet en visdomstand ud, der sad dumt i forhold til dens nabo men ellers sad helt normalt. 

Jeg har voldsom tandlæge skræk, men min skræk blev gjort til skamme. Det tog 3 kvarter at berolige og bedøve mig yderligere…men max 1/2 minut at få tanden ud

Jeg havde ondt den første dag, men havde ellers ukompliceret forløb efterfølgende uden smerter andet end lidt ømhed. Eneste irriterende var, at maden faldt ned i hullet inden det helede

Jeg havde dog ikke ondt i tanden før den blevet hevet ud…og fik af vide, at det gør en stor forskel i forhold til bedøvelse. 

Vær opmærksom på, at du ikke kommer til at lide af dry socket efter indgrebet. Det skulle gøre virkelig ondt og nok det, jeg fokuserede mest på

Pøj pøj! Håber du kommer igennem indgrebet uden de store eftervirkninger

Anmeld Citér

14. september 2021

fehår

Jeg fik fjernet en kompliceret visdomstand i overmunden (den lå helt gemt under huden og lå helt på tværs). Det var super super nemt, selvom det ifølge tandlægen var en af de værste positioner for en visdomstand. Jeg havde ondt og havde haft ondt i en rum tid, men smerten var blevet noget nær uudholdelig til sidst, fordi tanden konstant pressede på nabotanden.

Bedøvelsen var ikke nok i første omgang, men de startede jo blidt op, så det blev hurtigt opdaget. Jeg fik mere bedøvelse og mærkede derefter ingenting. Selve indgrebet gik rigtig hurtigt. 

Jeg havde ondt i et par dage, men Panodil tog smerten. Efter måske tre-fire dage kunne jeg spise normalt, og stingene blev fjernet efter en uge. 

Jeg var også nervøs, men det var der ingen grund til!

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres input! 
det er rart, at høre nogle har været ligeså nervøse som mig, men så har haft en god oplevelse. 
men jeg forstod nok ikke helt det jeg skulle passe på efterfølgende? Hvad er det?

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tak for jeres input! 
det er rart, at høre nogle har været ligeså nervøse som mig, men så har haft en god oplevelse. 
men jeg forstod nok ikke helt det jeg skulle passe på efterfølgende? Hvad er det?

Jeg mener dry socket?

Anmeld Citér

14. september 2021

B&J

Jeg har tandlæge skræk så det basker.

dårlige barndomsminder min tandlæge borde 7 huller i mine tænder uden der var hul i dem og det gjorde så ondt at selv bedøvelsen ikke virkede lattergas. Og jeg bed ham i fingerne.

min nr 2 tandlæge fortale og forklarede alt men gjorde mig ikke mere rolig der fra desværre. Så mine tænder har jeg altid fået lavet uden bedøvelse ind til jeg fik min visdomstand oppe i højre side i overmunden den gjorde så ondt men jeg bed sammen i 3 mdr. så måtte jeg til tandlægen den gjorde så ondt.

tandlægen var så sød at forklarede mig selv. To et step af gangen snakkede med mig hele tiden mens mine tåre løb ned af mine kinder. Da han havde stikket mig sagde han kan du mærke det her blev virkelig overrasket over jeg ikke kunne mærke det og et vrik til den ene side og en til den anden så var den ude ja lydene når de skubber med den er ikke en god lyd men igen han fortalte det og det var virkelig skønt og følte mig til sidst tryk og rolig .  Det viste sig min visdomstand var født meD 5 huller.

da min anden visdomstand kom ud har jeg skiftet tandlægen hun er også virkelig sød og fortæller alt og er virkelig tryk ved hende selv om jeg har koldsved osv inden jeg skal ind. Da  hun skulle have den tand ud sad den bare mega godt fast så hun hev og sled i den men igen fortalte hun alt og var helt tryk. Og igen en visdomstand der er født med huller 

Min første tand havde jeg ondt i et døgns tid det klarede Panodil 

Den anden tand havde jeg meget ondt i, i 3 dage men den var heller ikke til at få ud. Jeg fik Panodil og ipren og hvis jeg oplevede være smerter måtte jeg endelig ringe.

efter 3 dage ringede hun til mig blev virkelig overrasket men hun ville høre hvordan jeg havde det. Jeg er så glad for min nye tandlæge 

Anmeld Citér

15. september 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg har tandlæge skræk så det basker.

dårlige barndomsminder min tandlæge borde 7 huller i mine tænder uden der var hul i dem og det gjorde så ondt at selv bedøvelsen ikke virkede lattergas. Og jeg bed ham i fingerne.

min nr 2 tandlæge fortale og forklarede alt men gjorde mig ikke mere rolig der fra desværre. Så mine tænder har jeg altid fået lavet uden bedøvelse ind til jeg fik min visdomstand oppe i højre side i overmunden den gjorde så ondt men jeg bed sammen i 3 mdr. så måtte jeg til tandlægen den gjorde så ondt.

tandlægen var så sød at forklarede mig selv. To et step af gangen snakkede med mig hele tiden mens mine tåre løb ned af mine kinder. Da han havde stikket mig sagde han kan du mærke det her blev virkelig overrasket over jeg ikke kunne mærke det og et vrik til den ene side og en til den anden så var den ude ja lydene når de skubber med den er ikke en god lyd men igen han fortalte det og det var virkelig skønt og følte mig til sidst tryk og rolig .  Det viste sig min visdomstand var født meD 5 huller.

da min anden visdomstand kom ud har jeg skiftet tandlægen hun er også virkelig sød og fortæller alt og er virkelig tryk ved hende selv om jeg har koldsved osv inden jeg skal ind. Da  hun skulle have den tand ud sad den bare mega godt fast så hun hev og sled i den men igen fortalte hun alt og var helt tryk. Og igen en visdomstand der er født med huller 

Min første tand havde jeg ondt i et døgns tid det klarede Panodil 

Den anden tand havde jeg meget ondt i, i 3 dage men den var heller ikke til at få ud. Jeg fik Panodil og ipren og hvis jeg oplevede være smerter måtte jeg endelig ringe.

efter 3 dage ringede hun til mig blev virkelig overrasket men hun ville høre hvordan jeg havde det. Jeg er så glad for min nye tandlæge 

Det lyder da fuldstændig fantastisk

jeg er egentlig også tryg ved min tandlæge…. Jeg har bare aldrig været glad for at ligge i den stol der

men igen, tak for din historie

Anmeld Citér

15. september 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981
Anonym skriver:

Jeg mener dry socket?

Dry socket opstår 3-4 dage efter indgrebet, og forårsager forsinket heling af såret. Patienten vil have moderat til stærk smerte fra det pågældende område. Tilstanden er ikke forbundet med infektion, men skyldes opløsning af den “prop” af blod, som dannes i hullet efter tanden.

Anmeld Citér

15. september 2021

B&J

Anonym skriver:

Det lyder da fuldstændig fantastisk

jeg er egentlig også tryg ved min tandlæge…. Jeg har bare aldrig været glad for at ligge i den stol der

men igen, tak for din historie

Det er jeg heller ikke det er helvedes stolen. 

Anmeld Citér

15. september 2021

Anonym trådstarter

Har fået den ud idag!! 
Jeg er vanvittig øm nu - men det er normalt ik? Og at man ikke rigtig kan åbne munden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.