Hjælp til at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2021

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

Kæresten og jeg prøver at blive gravide, og vi har begge et brændende ønske om at det skal ske NU (helst igår ik ). Vi har prøvet aktivt i 3 måneder nu, og indtil videre uden held.

Derfor ville jeg blot høre om I har gjort noget specifikt for at hjælpe graviditet på vej?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej allesammen 

Kæresten og jeg prøver at blive gravide, og vi har begge et brændende ønske om at det skal ske NU (helst igår ik ). Vi har prøvet aktivt i 3 måneder nu, og indtil videre uden held.

Derfor ville jeg blot høre om I har gjort noget specifikt for at hjælpe graviditet på vej?

Jeg begyndte efter et par måneder at bruge ægløsningsteste, da jeg ikke vidste hvornår min ægløsning lå. Derudover begyndte jeg at bruge appen Clue til at notere diverse ting, og holde øje med kropssignaler. Jeg spiste også folinsyre, men gik over til multivitamin
Jeg blev gravid første gang efter ca. 8 mdr. som jeg desværre mistede. Har været gravid 2 gange efterfølgende, som jeg desværre også mistede. Så ovenstående har virket for os 

Ønsker jer held og lykke, og krydser fingre for det snart lykkedes jer

Anmeld Citér

14. september 2021

Ønskebarn22

Vi er i samme båd. Vi prøver og så at blive gravide, og smed præventionen i maj, så vi er i gang med vores 4 forsøg. 

Jeg har alle 4 mrd brugt ægløsningstest, og det er først lykkes i sidste måned at finde den på dag 26, til sammenligning har jeg netop i dag fået en positiv test på dag 17, så det kan virkelig variere hvornår ægløsning falder, så jeg vil da helt klart anbefale ægløsningstest. 

Derudover tager jeg apotekets "fertilitets" vitaminer. Som indeholder folsyre som man helst skal tage fra man planlægger at blive gravid, til 2 trimester. Manden kan også have en fordel i at tage vitaminerne, da de underholder zink og selen som skulle være godt for sæden. 

Da jeg har en veninde der arbejder på apotek, så er jeg blevet anbefalet app'en "kemi luppen" hvor man kan scanne sine cremer, sæber, shampoo/balsam osv, og se om de indeholder noget, som mistænkes for at påvirke reproducerings evnen - hvilket jeg så har valgt at gå udenom. 

Held og lykke med projekt baby

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym

Vi forsøgte også i 3 mdr. så prøvede jeg den bidro gel kur, med 3 piller af 10 dage, 2 piller af 10 dage og 1 pille til positiv test, og der kom en positiv test. Om det skyldtes det eller det bare var en heldig måned, ved jeg ikke

Anmeld Citér

14. september 2021

SILPO

Anonym skriver:

Vi forsøgte også i 3 mdr. så prøvede jeg den bidro gel kur, med 3 piller af 10 dage, 2 piller af 10 dage og 1 pille til positiv test, og der kom en positiv test. Om det skyldtes det eller det bare var en heldig måned, ved jeg ikke

Hvad var det for boget helt præcist du tog? �� syns der er flere forskellige ting ��

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym

Min kæreste og jeg har prøvet i 2 mdr. nu og har desværre fået min mens i dag. Jeg har gået meget op i det denne her gang og har hentet en ægløsnings app og købt ægløsnings test. Jeg er dog lidt bange for at jeg går for meget op i det. 

Ved vores første barn, smed jeg p-pillene og blev gravid efter 5 mdr. Vi gik ikke så meget op i det og havde bare tilfældigt sex. Så det var uden hjælp fra div. apps og test, så overvejer, at prøve samme fremgangsmåde denne her gang. 

Gør hvad der fungere bedst for dig og held og lykke med det. Giv endelig lyd herinde, når det lykkes for her.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.