ang ugeudregning og forvirring ang. ?+? .. hjælp søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

SilleElisa

Hej baby.dk'ere

Jeg har en kamp med min svigerinde om, hvilken uge man er i, hvad det så hedder i dage osv,. Og min veninde har lige fået at vide ved lægen at hun er 6+6 og at hun går ind i 7 uge i morgen.. ALtså! Nu ville jeg jo sige at jeg selv er i uge 19, ergo 18 fulde uger + 2 dage. Lige med i uge 19, ikke??

Så vil jeg jo mene at min veninde går ind i uge 8 i morgen, ikke?

Hjælp mig med at forstå om jeg tager helt fejl..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

LauraLW

18+2 er i 19. uge (altså nittende) - Du er 18 fulde uger + to dage, og 6+6 er i 7. uge. 6 hele uger + 6 dage osv. - Når hun er 7+0 uger henne går hun ind i 8. uge.

- Sådan har jeg forstået det :-)

Anmeld

27. oktober 2009

FrkT

LauraLW skriver:

18+2 er i 19. uge (altså nittende) - Du er 18 fulde uger + to dage, og 6+6 er i 7. uge. 6 hele uger + 6 dage osv. - Når hun er 7+0 uger henne går hun ind i 8. uge.

- Sådan har jeg forstået det :-)

Sådan har jeg også fået forklaret det. Og sådan står det også herinde + på diverse andre babysider/infosider.

Anmeld

27. oktober 2009

frk andreasen

SilleElisa skriver:

Hej baby.dk'ere

Jeg har en kamp med min svigerinde om, hvilken uge man er i, hvad det så hedder i dage osv,. Og min veninde har lige fået at vide ved lægen at hun er 6+6 og at hun går ind i 7 uge i morgen.. ALtså! Nu ville jeg jo sige at jeg selv er i uge 19, ergo 18 fulde uger + 2 dage. Lige med i uge 19, ikke??

hun går ind i 8 uge. hun har 7 fulde uger og går igang med 8 uge

kram tanja 19+2

Anmeld

27. oktober 2009

Maise

SilleElisa skriver:

Hej baby.dk'ere

Du har så evig ret. Lægerne fatter det bare ikke. Jeg har selv rettet op til flere læger for dette. Ifølge de forskellige graviditets sites, bøger og blade har du ret.

Du kan forklare din veninde at man er i syvende uge når man er 6+6, Men man er syv uger henne når man 7+0 og på samme tid på vej ind i ottende uge. Håber det gav mening.

Mvh Mai

Anmeld

27. oktober 2009

SilleElisa

Uha, jeg kan altid regne med jer

Anmeld

27. oktober 2009

Tvilling

Så må jeg lige være med.... Sejt i ved så meget Onsdag i sidste uge får jeg af vide af egen læge jeg er 6+0 ved scanning samme dag siger over lægen jeg minimum må være 6+4 da der er hjerte blink ved scanning og det ville der ikke være hvis jeg var 6+0. Jeg har så været inde på diverse sider for at beregne selv den sagde at jeg søndag den 25/10 var 7+2. Hvad skal man lige tror????? Og betyder det så jeg er 8 uger henne eller???

Anmeld

27. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Tvilling skriver:

Så må jeg lige være med.... Sejt i ved så meget Onsdag i sidste uge får jeg af vide af egen læge jeg er 6+0 ved scanning samme dag siger over lægen jeg minimum må være 6+4 da der er hjerte blink ved scanning og det ville der ikke være hvis jeg var 6+0. Jeg har så været inde på diverse sider for at beregne selv den sagde at jeg søndag den 25/10 var 7+2. Hvad skal man lige tror????? Og betyder det så jeg er 8 uger henne eller???

du skal regne med scanningen :0) så hvis du er 6+4 er du i uge 7

Anmeld

27. oktober 2009

Tvilling

Jamen siger man 6+6 og herefter 7+1???? Undskyld hvis jeg virker lidt fat svag he he

Anmeld

27. oktober 2009

SilleElisa

Tvilling skriver:

Jamen siger man 6+6 og herefter 7+1???? Undskyld hvis jeg virker lidt fat svag he he

Du er ikke fatsvag, det er godt du spørger

Nej, bagefter 6+6 hedder det 7+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.