Igangsættelse 1. gangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er nu gået over termin og min jordemoder anbefaler en hindeløsning når jeg er en uge over i næste uge. 

Jeg synes dog at jeg har hørt/læst at hindeløsninger ikke er den bedste løsning for førstegangsfødende. 
Er der nogle der har erfaringer med hindeløsning, som førstegangsfødende?
Og hvad kan man forvente af "indgrebet", i forhold til smerter mm. 

Eller har I erfaring med andre igangsætningsmetoder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg er nu gået over termin og min jordemoder anbefaler en hindeløsning når jeg er en uge over i næste uge. 

Jeg synes dog at jeg har hørt/læst at hindeløsninger ikke er den bedste løsning for førstegangsfødende. 
Er der nogle der har erfaringer med hindeløsning, som førstegangsfødende?
Og hvad kan man forvente af "indgrebet", i forhold til smerter mm. 

Eller har I erfaring med andre igangsætningsmetoder?

Jeg har prøvet hindeløsning både i første og anden graviditet. Ubehag, muren i maven og milde smerter. Det var hvad der kom ud af det. Ingen fødsel. I stedet endte jeg med at blive sat i gang med medicin nogle dage senere. 
Men jeg ville klart gøre det igen, for det er risikofrit, hvor den medicinske igangsættelse under den ene af mine fødsler, gav nogle udfordringer. 
og bevares, det gør lidt ondt, men lige om lidt skal du presse en vandmelon ud af dit underliv! Den her smerte er minimal i forhold til!

Anmeld Citér

13. september 2021

Ayasmor

Desværre ingen erfaring v. Første barn, kun v. 3. Barn. Det skal dog lige siges, at hindeløsning ikke er igangsætning, men en måde, hvorpå kroppen kan skubbes i retning af fødsel, forudsat at kroppen alligevel er moden til det.

Jeg fik hindeløsning m. 3. Barn, en uge over tid. Jeg lå med min søn i armene, under 3 timer efter hindeløsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.