Hvad laver I med jeres 11-årige børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
6 svar
6 synes godt om
11. september 2021

Kontrast

Jeg har en søn på 11 år, som samværsforælder og er lidt udfordret pt fordi det eneste han gider, når han er her er at spille computer eller se film. Jeg ved ikke rigtigt, hvad vi skal lave. Vi har taget ud at bade i sommers og på museumer. Herhjemme tager min kæreste og jeg initiativ til at spille spil, læse eller lave kreative ting, men drengen bliver ret hurtigt irriteret over, at han ikke må bruge ipaden imens. Hvad gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2021

McK

Profilbillede for McK

Alle dagligdagsting. Rydder op, vasker tøj, køber ind, smører madpakker, laver mad, bager. Går ture, ser tv, spiller spil. Bare man er nærværende behøver der ikke være vilde planer. 

Anmeld Citér

11. september 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Kontrast skriver:

Jeg har en søn på 11 år, som samværsforælder og er lidt udfordret pt fordi det eneste han gider, når han er her er at spille computer eller se film. Jeg ved ikke rigtigt, hvad vi skal lave. Vi har taget ud at bade i sommers og på museumer. Herhjemme tager min kæreste og jeg initiativ til at spille spil, læse eller lave kreative ting, men drengen bliver ret hurtigt irriteret over, at han ikke må bruge ipaden imens. Hvad gør I?

I har ladet ham blive afhængig. Mange børn formår ikke at slippe skærmen, hvis det er fri adgang. Heller ikke voksne, for den sags skyd…  Der er vel ikke andet at gøre end at indføre skærmfrie dage eller begrænset skærmtid. Jeg ville nok lave en kold tyrker med flere sammenhængende skærmfri dage

Anmeld Citér

11. september 2021

Frizzy

Svømmehal, tag ham og en ven med på en tur. Samværsbørn tror jeg godt kan kede sig hvis de ikke også kan se venner. Vi har tit vires børns venner på besøg. 
Jeg ville nok skære ned på skærm og aftale dette i samarbejde som forældre.

Anmeld Citér

11. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Vi har en grænse for skærmtid. Men jeg kan også anbefale at prøve at spille nogle af de spil han spiller, det giver tit større forståelse. Og måske er der nogle du også kan synes er lidt sjov.

Vi spiller også mange brætspil og bruger biblioteket til at finde nye. Der findes mange nye gode, men husk at lade ham være med til at vælge. Fx King of Tokyo, Pandemic, Minecraft the game eller Exit spil.

Boldspil, trampolin eller cykeltur til det lokale ishus er også et hit her. 

Anmeld Citér

12. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis man direkte udviser irritation eller aggression ved fravær af skærm, så fylder det i mine øjne for meget. Så den ville jeg sikre mig blev fjernet.

Og så tal med drengen? Hvad vil han gerne og hvad synes han er rimeligt, nu hvor skærm ikke længere er svaret? Hvad kan og vil han selv? Sport, venner? Det er jo ikke meningen at I voksne skal være underholdere døgnet rundt.

Anmeld Citér

12. september 2021

B&J

Vi laver alt

lige fra gå ture til hemmelig hygge med bræt spil til

svømmehal

bowling 

Biograf 

zoo

Rengøring
ryde op

se film 

lave mad og bage

Gå ned og foder svaner

handle ind

spille kort

gå i haven

ja alt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.