Jeg føler mig forkert

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
5 svar
6 synes godt om
10. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg er helt ked af det, men det er måske også fordi det er dag 4 efter fødsel, tudeture og alt det der. Men min mand og jeg har lige budt vores datter velkommen til verden, vi har børn i forvejen.

Med dem blev jeg ikke overvældet af kærlighed med det samme. Misforstå mig ikk, jeg elskede dem jo, men på en måde på en anden måde. Sådan at det tog et godt stykke tid at lære dem at kende og mærke den der tilknytning. Jeg var helt ok med ikke at være op og ned af dem konstant og sådan. Jeg Håber ikke det lyder forkert, for jeg elsker mine børn uendelig, men sådan havde jeg det.

Nu har vi fået vores datter. For første gang græd jeg, da jeg fik hende op på brystet og følte bare med det samme den her overvældende kærlighed. Jeg elsker hende så meget og kan slet ikke undvære hende. Her til aften puttede vi hende i liften I soveværelset, så hun kunne få lidt ro fra larmen fra storfamilien, og jeg har været så ulykkelig, fordi jeg savner hende, når hun ikke er hos mig.

Det er så åndssvagt, men jeg kan sidde og græde ved tanken om, at hun på et tidspunkt skal i vuggestue. Jeg kan slet ikke holde den her vilde kærlighed ud.

Og jeg skammer mig over, at jeg ikke havde det sådan med de andre.. Hvad er der i vejen med mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2021

kamikaze

Det er absolut ingenting i vejen med dig! Du er bare et andet sted nu. 

Og man må godt føle sig forkert på store tudedag. Det tror jeg vi er mange der har prøvet

Anmeld Citér

10. september 2021

BM2021

Jeg tænker absolut heller ikke der er noget i vejen med dig, man vækkes forskelligt af følelser, forskellige steder i sit liv og jeg tænker ikke at du elsker dine andre børn mindre bare fordi du ikke græd.

Og savnet og gråden kender jeg alt til - jeg stortudede de første 5 uger og nu her knap 4mdr inde er det stilnet lidt af. Vi holdte dåb i søndags, og hvis hun, altså babyen, sad kort hos en anden, så savnede jeg hende helt vildt. Jeg elsker vores tid sammen og keder mig aldrig i hendes selskab.. til stor undren for andre.

Så du er absolut ikke forkert, hverken med kærlighed, gråd eller savn.

Anmeld Citér

10. september 2021

123321

Profilbillede for 123321

Jeg tænker du meget mere ved hvor stort det egentlig er for du har prøvet det før og ved hvordan de små bitte mennesker vokser og bliver sådan en stor del af ens liv! Og hvor fantastisk det er at have skabt liv!

Anmeld Citér

10. september 2021

Frizzy

Hvad er følelser .. hvis man får forskellige præparater (hormonpiller, lykkepiller.....) kan ens humør påvirkes helt vildt. Det er ikke så sødt eller romantisk at tænke at følelser opstår eller forstærkes af kemiske reaktioner og stoffer i vores kroppe. Men det er nu engang det der sker.

Jeg tror, som en anden skriver, at du nu ved hvor stort det er at få et barn. Men du er altså også under en massiv hormonel påvirkning i de første dag efter en fødsel. Det påvirker helt sikker. Det går over og stabiliserer sig. 
Der er intet galt i at følelserne er mere naturlige nu når du har prøvet det før. 

Anmeld Citér

11. september 2021

Ananas

Du er lige som du skal være og der er intet i vejen med dine følelser, hverken nu eller tidligere det er helt ok og ingen er i tvivl om at du elsker alle dine børn lige højt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.