Jeg har to fantastiske børn, hvor Den mindste er 9 måneder. I går ringede min svigerinde til os og fortalte at de skulle have en baby til februar. Vi siger selvfølgelig “ej hvor skønt! Tillykke” og spørg om alle de ting man nu skal spørge om. Og så sidder jeg der da vi har lagt på, helt smålig og med et niv i maven af misundelse. Vi skal ikke have fler børn. Vi har ikke plads eller råd og jeg synes ikke det er fedt at være gravid, så vi har aftalt at vi ikke skal have flere og det er jeg helt afklaret med. Men hvor filan kommer den her grimme misundelse så fra!? Måske det er fordi jeg selv har været gravid og født under Corona nedlukning og derfor slet ikke har haft den barsel man kunne tænke sig. Altså helt uden barsels besøg de første måneder og uden baby svømning og alt hvad der nu høre til. Gad vide om det handler om at jeg føler mig lidt snydt… eller måske handler det bare i bund og grund om at jeg har lyst til at det var os der skulle have en baby mere…
Er der andre der oplever misundelse over andres graviditet? Også selv om i måske har børn og ikke er i gang med at prøve at få flere?…
Anmeld
Citér