Overrasket over misundelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg har to fantastiske børn, hvor Den mindste er 9 måneder. I går ringede min svigerinde til os og fortalte at de skulle have en baby til februar. Vi siger selvfølgelig “ej hvor skønt! Tillykke” og spørg om alle de ting man nu skal spørge om. Og så sidder jeg der da vi har lagt på, helt smålig og med et niv i maven af misundelse. Vi skal ikke have fler børn. Vi har ikke plads eller råd og jeg synes ikke det er fedt at være gravid, så vi har aftalt at vi ikke skal have flere og det er jeg helt afklaret med. Men hvor filan kommer den her grimme misundelse så fra!? Måske det er fordi jeg selv har været gravid og født under Corona nedlukning og derfor slet ikke har haft den barsel man kunne tænke sig. Altså helt uden barsels besøg de første måneder og uden baby svømning og alt hvad der nu høre til. Gad vide om det handler om at jeg føler mig lidt snydt… eller måske handler det bare i bund og grund om at jeg har lyst til at det var os der skulle have en baby mere… 

Er der andre der oplever misundelse over andres graviditet? Også selv om i måske har børn og ikke er i gang med at prøve at få flere?…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har to fantastiske børn, hvor Den mindste er 9 måneder. I går ringede min svigerinde til os og fortalte at de skulle have en baby til februar. Vi siger selvfølgelig “ej hvor skønt! Tillykke” og spørg om alle de ting man nu skal spørge om. Og så sidder jeg der da vi har lagt på, helt smålig og med et niv i maven af misundelse. Vi skal ikke have fler børn. Vi har ikke plads eller råd og jeg synes ikke det er fedt at være gravid, så vi har aftalt at vi ikke skal have flere og det er jeg helt afklaret med. Men hvor filan kommer den her grimme misundelse så fra!? Måske det er fordi jeg selv har været gravid og født under Corona nedlukning og derfor slet ikke har haft den barsel man kunne tænke sig. Altså helt uden barsels besøg de første måneder og uden baby svømning og alt hvad der nu høre til. Gad vide om det handler om at jeg føler mig lidt snydt… eller måske handler det bare i bund og grund om at jeg har lyst til at det var os der skulle have en baby mere… 

Er der andre der oplever misundelse over andres graviditet? Også selv om i måske har børn og ikke er i gang med at prøve at få flere?…

Jeg synes det lyder som at der giver rigtig god mening at misundelsen bunder ud i at du har fået em corona baby og derfor er gået glip af en masse. Og vil da faktisk mene det da kun er helt naturligt.  

Anmeld Citér

9. september 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Er enig med anomor, da det sagens være at du føler dig snydt pga det med  corona. 

men når det er sagt, så bare fordi du ikke kan lide at være gravid og at i ikke har plads og økonomi til et barn mere, det er ikke ens betydning med at der ikke er sandsynlighed for at du måske inderste inde godt kan tænke dig et barn mere. Og eller ikke kommer til at fortryde senere når den mindste er noget ældre. 

Anmeld Citér

10. september 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Eller også kommer den bare af, at du nu er igang med sidster.

Jeg skal ikke have flere børn og det er jeg fuldt afklaret med, alligevel kan jeg godt indimellem falde i at tænke sådan et lille kræ er nu hyggeligt eller få det der lille stik af misundelse over nogens graviditet, nok mest fordi man husker alle de dejlige stunder som ikke kommer igen.

Anmeld Citér

10. september 2021

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Eller også kommer den bare af, at du nu er igang med sidster.

Jeg skal ikke have flere børn og det er jeg fuldt afklaret med, alligevel kan jeg godt indimellem falde i at tænke sådan et lille kræ er nu hyggeligt eller få det der lille stik af misundelse over nogens graviditet, nok mest fordi man husker alle de dejlige stunder som ikke kommer igen.

Det er der måske noget om… jeg tænker ofte at nu var det sidste gang jeg skulle amme eller at det er lidt sørgmodigt at skille sig af med alt det lille bitte baby tøj. Og de tanker handler egentlig ikke om at jeg ville ønske at der var en baby mere ide i fremtiden. De handler egentlig bare om at det er lidt sørgmodigt at det er sidste gang..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.