Nedtrykthed og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. september 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Min mand og jeg har prøvet at få børn sammen i 12 år, vi er velsignet med verdens dejligste datter og derudover har jeg været gravid 3 gange. Sidste gang jeg var gravid var i vores første ivf forsøg, her mistede jeg i uge 8. Det er nu 5 uger siden. Jeg havde ingen smerter og min krop er nu klar til endnu en omgang ivf. 
men jeg tror ikke min psyke er. Det er så opslidende at være i fertilitetsbehandling, jeg er pisse bange for ikke at blive gravid og jeg er hundeangst for at blive gravid, for hvad hvis jeg mister igen? 
Hvordan kommer i andre igennem forløbene uden at gå helt i stykker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2021

BM2021

Vi kom igennem ved at gøre gode ting for os selv sammen, og tillod os at være kede af det alle de gange det ikke var lykkedes. Vi havde altid et ritual hvad vi gjorde på selve dagen hvor jeg skulle scannes og have tjekket æg og så på insemineringensdagen.

Da det endelig var lykkes, kostede det utrolig mange private scanninger for at holde utrygheden nede, det var en meget dyr omgang i scanninger, men tilgengæld fik jeg mere eller mindre ro i sindet frem til at jeg selv kunne mærke baby.

Og selvom det er opslidende, så lad lyset være at du ved at du kan blive gravid, så der skal nok komme en baby jeres vej igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.