Næsten positiv ÆL test - hvor lang tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan jeg forvente ægløsning i aften, eller skal jeg tage en test mere senere?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.103 visninger
3 svar
1 synes godt om
5. september 2021

Ano1991

Hej, håber I kan hjælpe!

Jeg har taget to ægløsningstests idag, en til formiddag ved 10.30 tiden (øverst på billedet) og en her kl. cirka 17 (nederst på billedet), og som I kan se er den nederste næsten positiv.

Jeg er ny i gamet her, hvad er grundreglen nu her - kan jeg forvente at jeg har ægløsning i aften / imorgen tidlig eller er det nødvendigt at tage en test mere der? Ved den nederste test holdt jeg mig fra at tisse i 4 timer og det var svært nok, så det vil jeg da gerne undgå igen hehe  

Jeg har også hørt at sædceller kan "holde" sig i 24-36 timer, så hvis jeg havde samleje igår aftes, vil de så i princippet kunne befrugte mine æg når jeg har ægløsning i aften, eller er det mig der har misforstået det helt? Uanset hvad tænker jeg at hive manden med i soveværelset igen senere alligevel, men det er jo meget rart at blive klogere  

På forhånd tak

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2021

Ano1991

Nr. 2 test er er måske lidt mere tydelig her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

5. september 2021

tutti

Hej med dig Begge tests er negative, så bliv endelig ved med at teste indtil du får en test, hvor teststregen er enten MINDST lige så kraftig som kontrolstregen eller kraftigere. Den er ikke positiv før man får en helt tydelig streg som kontrolstregen. Derefter går der, som du siger, alt fra 12-36+ timer til ægløsning, så jeg ville prioritere at have samleje på dagen for positiv test + 2-3 dage efter 

Anmeld Citér

5. september 2021

Charl90

Kom bare i gang. Som du selv siger behøver man jo ikke ramme på slaget. 

Dine tests er lidt lyse (også kontrol), så måske af nysgerrighed ville jeg også teste i  morgen for lige at se...

Hvis I har et almindeligt sundt sexliv og kan klare det, så hav da bare sex hver dag min app sagde altid at den fertile periode var ca 5 dage før ÆL til 2 dage efter. Så vi kørte bare på hver dag alle de dage. Vi missede lige den dag jeg så have ægløsning... Men blev da gravid alligevel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.