Forværret astma og vejrtrækning gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

313 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. september 2021

Maja hc

Hej 

ville blot høre om der er andre herinde hvor astmaen og allergi er blevet en del forværret under graviditet. Hvor i hver eneste dag døjer med vejrtrækningen ? Hvordan gik det jer og hvordan havde barnet det?

grunden til at jeg spørger er fordi jeg hver evig eneste dag kæmper med min vejrtrækning , følges af læge og er videre sendt til lunge kirurgisk afd . Men det sætter jo alligevel nogle tanker igang hvordan baby har det, nu hvor jeh kæmper .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2021

Mommytime

Jeg har ikke rigtig astma men normal allergi. Under denne graviditet har det gakket helt ud! Haft svært ved at trække vejret og fået astma spray med binyrebarkemon. Det er det eneste der har virket. 
Men meget almindeligt at man er hårdt ramt i graviditeten

Anmeld Citér

5. september 2021

Pernillus

Under min første graviditet havde jeg meget astma og endte med at blive fulgt på lungemedicinsk.

jeg fik en presnisonol-kur som hjalp en del hen mod slutningen. Alle på afdelingen havde i øvrigt hørt om den gravide med 48% lungekapacitet (alle ud over mig var mindst 60), så jeg blev husket. 
De snakkede om at hvis ikke kuren virkede i slutningen ville de indlægge mig til aflastning, men det blev ikke nødvendigt. 

Derudover fik jeg lavet en fødselsplan sammen med en fødselslæge med henblik på at jeg endte med at føde vaginalt, da kejsersnit faktisk øger risikoen for astma hos barnet. Min fødeland betød blandt andet tidlig epidural så jeg var smertedækket længst muligt netop for at skåne lungerne.

I øvrigt tager barnet ikke skade, da det tager fra sig før en selv. 

I min anden graviditet med tvillingerne blev jeg også fulgt på sygehuset men havde slet ikke samme problemer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.