At fortælle sine nærmeste samt chef om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
3 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2021

Anonym trådstarter

Hej alle, 

vi står i den lykkelige situation at jeg er gravid, og ud fra mine egne beregninger er jeg ca. 4+5(uge5) 

Jeg har meldt den gode nyhed ud for min mor da vi er rigtig tætte og hun ved at vi har prøvet. Men jeg føler også et ansvar for min arbejdsplads, da jeg ved der skal en vikar ind som tager over for mig, så jeg vil egentlig gerne holde dem orienteret. Men er det for tidligt at informerer om det? 

tak på forhånd! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2021

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg ville ikke have lyst til at dele det så tidligt selv, medmindre jeg var nød til at sygemeldes oga ekstram opkast f.eks.. jeg fortalte det efter første scanning da jeg så havde en prlcis terminsdato de kunne arbejde ud fra ifht barsel ��

Anmeld Citér

4. september 2021

HapsHapsHaps

Du kan sagtens vente med at fortælle det på dit arbejde. Rent formelt har de vidst ikke krav på at vide noget før 3 måneder inden termin - det er der nok ikke mange der kan holde  

Første gang sagde jeg det omkring uge 10 fordi jeg synes jeg fik svært ved at skjule maven. 2. gang allerede i uge 7, men der var nogle omstændigheder der gjorde at det gav mening at melde tidligt ud. Selv hvis du venter til efter nakkefoldsscanning er der god tid til at få alt det praktiske på plads, det skal du ikke bekymre dig om nu hvis du er nødt til at blive sygemeldt tidligt pga din graviditet er det selvfølgelig en anden sag. Held og lykke!!!

Anmeld Citér

4. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vent til NF, der kan gå meget galt (overhovedet ikke for at være pessimistisk) inden da og du er kun lige blevet gravid, de skal nok nå at få en vikar ind, det har de mange måneder til selvom du venter

Jeg sagde det, den dag hvor jeg havde været til NF, de har endnu ikke slået stillingen op og jeg går fra om enten 3 uger eller 7 uger (men det er så også typisk min arbejdsplads)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.