Tips og erfaringer ift igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.947 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2021

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg er lige nu i gang med igangsættelse under indlæggelse grundet lettere præeklampsi. Jeg er 38+0. Det er fjerde barn.

Jeg var tirsdag 1 finger åben med to cm blød livmoderhals. I dag var jeg 1 god stor finger åben og ingen livmoderhals, men fordi vores pige ikke stod dybt valgte de alligevel piller, fordi hvis de tog vandet var der en større risiko for hun sank skævt ned dybt i bækkenet. Jeg har de sidste dage haft modningstegn, og er jo så også modnet. En del afgang af slimklat og mange plukveer..

Så jeg er faktisk overrasket over, at de piller ikke har større effekt endnu. Jeg har fået klokken 13,15,17,19 og mangler den sidste nu her. Jeg har af flere omgange haft regelmæssige plukkeveer der bider, men de stopper igen. Den ene gang varede det halvanden time.

De har jo sagt det gosh kan trække ud, men alligevel er jeg lidt overrasket, når nu der faktisk var modne forhold og jeg shr født så mange gange før (de sagde det også var en faktor).

Så del endelig jeres erfaringer og tips! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2021

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Hej 

Nu ved jeg jo ikke om du har født i nat. Men her kan du få min historie fortalt kort. Min erfaring med igangsættelse er god. 

I uge 39. Var ligesom dig udvidet lidt, her 2 cm. Og havde flere modningstegn. Efter 3 piller fik jeg veer. Tre timer senere var lillebror født. Det var mit 2. barn. Så alt i alt en rigtig god oplevelse at føde ved igangsættelse. Hvilket jeg faktisk havde frygtet, men det blev gjort til skamme. 

Så min erfaring er klart hvis din krop er klar, så tager den godt imod piller ved igangsættelse. 

Håber på en god fødsel for dig ��

Anmeld Citér

4. september 2021

Anonym trådstarter

Haooy_3 skriver:

Hej 

Nu ved jeg jo ikke om du har født i nat. Men her kan du få min historie fortalt kort. Min erfaring med igangsættelse er god. 

I uge 39. Var ligesom dig udvidet lidt, her 2 cm. Og havde flere modningstegn. Efter 3 piller fik jeg veer. Tre timer senere var lillebror født. Det var mit 2. barn. Så alt i alt en rigtig god oplevelse at føde ved igangsættelse. Hvilket jeg faktisk havde frygtet, men det blev gjort til skamme. 

Så min erfaring er klart hvis din krop er klar, så tager den godt imod piller ved igangsættelse. 

Håber på en god fødsel for dig ��

Tak for svar der er sket ikke en skid I nat, suk. Det er lidt spøjst når forholdene er så modne. Men det bliver ved at være sådan, at jeg får regelmæssige stride plukkeveer der begynder at tage til og føles som begyndende veer, og så stopper det helt igen. Har ikke rigtig mærket det vilde siden en gang i nat. Skal tjekkes her hvert over 10, så må vi se, hvad de siger.. 

Anmeld Citér

4. september 2021

Sommer83

Jeg er blevet sat igang  2 gange. 

Første gang ( 40+2 )  fik jeg en pille kl 20 og mine Veer gik igang om natten og 5 timer senere er han født 

Nummer to ( 37+5/6 ) mener jeg, at jeg fik pillen omkring kl 12, og da der ikke skete noget inden for 1 time, tog hun en “ strikkepind” og kørte rundt deroppe i 5 sek, det satte gang i en masse, og under 3 timer senere var hun født 

Så det er kun gået stærkt her, og venter nr 3 til oktober ( 35+ 3. ) så er spændt på om jeg selv får lov at gå i fødsel denne gang

Håber også snart der sker noget hos dig, det er længe du er gået uden der er sket noget desværre er der bare nogle hvor det tager længere tid.
Men spændt på hvad de siger til dig her senere, og så krydser jeg finger for, at der kommer gang i fødslen nu 

Anmeld Citér

4. september 2021

Anonym trådstarter

Sommer83 skriver:

Jeg er blevet sat igang  2 gange. 

Første gang ( 40+2 )  fik jeg en pille kl 20 og mine Veer gik igang om natten og 5 timer senere er han født 

Nummer to ( 37+5/6 ) mener jeg, at jeg fik pillen omkring kl 12, og da der ikke skete noget inden for 1 time, tog hun en “ strikkepind” og kørte rundt deroppe i 5 sek, det satte gang i en masse, og under 3 timer senere var hun født 

Så det er kun gået stærkt her, og venter nr 3 til oktober ( 35+ 3. ) så er spændt på om jeg selv får lov at gå i fødsel denne gang

Håber også snart der sker noget hos dig, det er længe du er gået uden der er sket noget desværre er der bare nogle hvor det tager længere tid.
Men spændt på hvad de siger til dig her senere, og så krydser jeg finger for, at der kommer gang i fødslen nu 

Tak for svaret og din deling hvordan kan det være du blev sat i gang begge gange?

Er lige blevet undersøgt og der er sket NADA altså status er præcis det samme som i går da vi startede. Men problemet er egentlig at hun ikke synker dybt nok ned. Så nu tager vi en dag mere på piller

Anmeld Citér

4. september 2021

Annemette07

Hej alle,

Jeg er lige nu i gang med igangsættelse under indlæggelse grundet lettere præeklampsi. Jeg er 38+0. Det er fjerde barn.

Jeg var tirsdag 1 finger åben med to cm blød livmoderhals. I dag var jeg 1 god stor finger åben og ingen livmoderhals, men fordi vores pige ikke stod dybt valgte de alligevel piller, fordi hvis de tog vandet var der en større risiko for hun sank skævt ned dybt i bækkenet. Jeg har de sidste dage haft modningstegn, og er jo så også modnet. En del afgang af slimklat og mange plukveer..

Så jeg er faktisk overrasket over, at de piller ikke har større effekt endnu. Jeg har fået klokken 13,15,17,19 og mangler den sidste nu her. Jeg har af flere omgange haft regelmæssige plukkeveer der bider, men de stopper igen. Den ene gang varede det halvanden time.

De har jo sagt det gosh kan trække ud, men alligevel er jeg lidt overrasket, når nu der faktisk var modne forhold og jeg shr født så mange gange før (de sagde det også var en faktor).

Så del endelig jeres erfaringer og tips! 

Jeg fik piller i tre dage før jeg var klar til mere. Fjerde dag var jeg klar, men der havde de ikke tid og 5. Dag tog de vandet, hvor først der gik fødslen igang. Jeg vil anbefale at få akupunktur, da det kan hjælpe barnet til ikke at stå skævt i bækkenet. Jeg fik det dog først af vide bagefter, så jeg har ikke selv erfaring med den del, men prøvede tilgengæld at mit barn stod skævt i 3 timer og det var et helv... Og mega drænende, så skulle jeg sættes igang igen, er det klart noget jeg vil prøve :-)

Anmeld Citér

4. september 2021

Sommer83

Anonym skriver:

Tak for svaret og din deling hvordan kan det være du blev sat i gang begge gange?

Er lige blevet undersøgt og der er sket NADA altså status er præcis det samme som i går da vi startede. Men problemet er egentlig at hun ikke synker dybt nok ned. Så nu tager vi en dag mere på piller

Ved den første mærkede jeg pludselig meget lidt liv, der var ikke meget fostervand tilbage samt hans vægt var under 3 kg. 2860 g

Nr 2 blev jeg scannet hele graviditeten da hun var meget lille, og da hun stoppede med at vokse, blev jeg sat igang. 2465 g

Øv øv Hvad vil de så gøre hvis der stadig ikke sker noget???  Har du så været indlagt siden tirsdags??? 
Håber  snart der sker noget, så I kan komme hjem  ved I hvad det bliver??

Anmeld Citér

5. september 2021

Sommer83

Er nysgerrige på om der er kommet gang i de veer  

Anmeld Citér

8. september 2021

Anonym trådstarter

Sommer83 skriver:

Er nysgerrige på om der er kommet gang i de veer  

Tusind tak for din betænksomhed

Hun blev født mandag kl 17.45. Pillerne virkede aldrig, søndag aften fik jeg to gange hindeløsning uden effekt. Mandag morgen fik jeg taget vandet, men fik ikke veer. Kl 14 vedrop og kl 17.45 fødte jeg en sund og rask pige efter en pressefase på max fem minutter. Hun var lidt forskrækket over den hurtige tur ud, men har det godt den bedste fødsel jeg har haft

Anmeld Citér

8. september 2021

Sommer83

Anonym skriver:

Tusind tak for din betænksomhed

Hun blev født mandag kl 17.45. Pillerne virkede aldrig, søndag aften fik jeg to gange hindeløsning uden effekt. Mandag morgen fik jeg taget vandet, men fik ikke veer. Kl 14 vedrop og kl 17.45 fødte jeg en sund og rask pige efter en pressefase på max fem minutter. Hun var lidt forskrækket over den hurtige tur ud, men har det godt den bedste fødsel jeg har haft

Stort tillykke med hende, hvor dejligt hun endelig kom��

Men vildt der slet ikke kom gang i de veer, du skulle have haft vedrop noget før�� men din krop har nok bare ikke været klar før. 

Det er da også gået stærkt, da der så endelig skete noget så dejligt du havde en god fødsel alligevel ��

Endnu en gang kæmpe tillykke, og tak for opdateringen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.